در حال بارگذاری ...
  • تحویل اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم به بنیاد مسکن

    الحاق این اراضی در سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد که در صورت تایید در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور به شهر قم الحاق می شود . در این اراضی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که تامین کننده آینده شهر قم در تولید مسکن خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان که از دی ماه سال گذشته به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته بود امروز به بنیاد مسکن تحویل داده شد .

    حسن صبوری در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۱۷ هکتاری و آماده سازی ۷۰۰ واحد مسکونی در اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم اظهار داشت : اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم در دی ماه سال گذشته به طرح مسکن اقدام ملی اختصاص یافت و و پس از سپری کردن فرایند تغییر کاربری و تایید شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ، به بنیاد مسکن تحویل داده شد . در این زمین با زیربنای ۷۵ هزار متر مربع ۷۰۰ واحد ساختمانی برای متقاضیان مسکن ملی فاز اول احداث خواهد شد .

    وی در خصوص اراضی ۵۶۰ هکتاری مسیر پردیسان - ورجان توضیح داد : الحاق این اراضی در سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد که در صورت تایید در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور به شهر قم الحاق می شود . در این اراضی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد که تامین کننده آینده شهر قم در تولید مسکن خواهد بود .

    گفتنی است امروز طی مراسمی با حضور تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و سرمست استاندار قم ، عملیات اجرایی ساخت ۱۳۰۰ واحد در اراضی ۱۷ هکتاری و آماده سازی اراضی ۲۲ هکتاری برای ساخت ۷۰۰ واحد به صورت رسمی آغاز شد .

    تعهد استان قم در تولید مسکن در طرح اقدام ملی در مرحله و فاز اول، احداث ۴۵۰۰ واحد مسکونی بوده است که ۲۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن و دو هزار واحد آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احداث می شود .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران