در حال بارگذاری ...

افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر و ملی با دستور رییس‌جمهوری در روزهای آینده

در سال گذشته در پردیس احداث تعدادی مسکن مهر که از قبل تقاضایش وجود داشت آغاز شد . منطقه ای را برای این دسته از متقاضیان آغاز کردیم و اجرای پروژه‌های این عده از متقاضیان نیز سال گذشته آغاز شد و واحدهای مسکونی مهر به تازگی آغاز شده ، حداکثر تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر و مسکن ملی طی روزهای آینده و قبل از اتمام تیر با حضور رییس‌جمهوری خبر داد و از تکمیل بخش عمده‌ای از پروژه‌های زیربنایی و روبنایی خبر داد .

محمد اسلامی در جریان بازدید و کلنگ‌زنی ۲۲۰۰ میلیاردتومان پروژه زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد : یکی دیگر از وعده‌های دولت در تکمیل زیربناها و روبناهای شهر پردیس بوده به مرحله عمل رسیده است و این تفکری است که در تمامی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در شهر جدید پردیس حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه زیربنایی و روبنایی افتتاح شد که مهمترین آنها پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب است . احداث این پروژه سبب می‌شود تا از فرآیند بازیابی آب بتوانیم برای بهبود کیفی فضای سبز و محیط شهری استفاده کنیم .

سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت راه در پردیس

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد : پروژه‌های افتتاح شده شهر جدید پردیس سرانه‌های آموزشی ، بهداشتی و درمانی ، فرهنگی ، پارک‌ها و فضای سبز ، کلانتری ، خانه بهداشت و هر آنچه که مردم در پردیس برای زندگی به آن نیازمند هستند داراست .

اسلامی گفت : روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس ، پایتخت مرکز مهر کشور در جریان است . بالغ بر ۷ هزار میلیاردتومان در دو سال و نیم گذشته در پردیس برای احداث راه‌ها و دیوارهای حائل سرمایه گذاری شده است که طول دیوارهای حائل ۱۲۰ کیلومتر است . همچنین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ، پمپ‌های آب ، تصفیه‌خانه‌های آب ، انتقال خطوط برق و هرآنچه را که می‌توانست توسط وزارت راه و شهرسازی بسازد انجام شد و در اینکار اهتمام ویژه داشتیم .

افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکن ملی

اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرا و احداث مسکن ملی از سال گذشته آغاز شد ، اعلام کرد : ۱۰ هزار نقطه در سطح کشور برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شد . در یک مرحله ۱۱ هزار واحد مسکن اقدام ملی افتتاح کردیم . در مرحله جدید ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود . همچنین جریان آماده‌سازی ، تکمیل و افتتاح طرح‌های مسکن ملی از هم اکنون به بعد یک تا دو ماه یکبار انجام خواهد شد .

پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود

وی خاطرنشان کرد : تکمیل مسکن ملی در گرو آورده‌‌های مردم است که مردم باید آورده‌های خود را طبق زمان‌بندی به حساب پروژه واریز کنند . چنانچه مردم آورده خود را طبق زمان‌بندی واریز نکنند پروژه‌ها با تاخیر مواجه می شود . بنابراین مردم به این موضوع اهتمام داشته باشند . پروژه‌های مسکن مهر در همین دولت خاتمه پیدا می‌کند ، به استثنای پروزه‌هایی که در دادگاه‌هاست که آنها خارج از تعهد وزارت راه و شهرسازی است و تا مراجع قضایی در خصوص آنها اظهارنظر نکنند وضعیت آنها تعیین نخواهد شد .

وی افزود : در سال گذشته در پردیس احداث تعدادی مسکن مهر که از قبل تقاضایش وجود داشت آغاز شد . منطقه ای را برای این دسته از متقاضیان آغاز کردیم و اجرای پروژه‌های این عده از متقاضیان نیز سال گذشته آغاز شد و واحدهای مسکونی مهر به تازگی آغاز شده ، حداکثر تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

آغاز احداث متروی پردیس به زودی

وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات احداث متروی پردیس نیز اعلام کرد : سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست امروز اعلام کرد که مجوز مترو را فردا ارایه خواهند داد . به محض آنکه مجوز زیست‌محیطی مترو صادر شود ، بر اساس تفاهم‌نامه‌ به امضا رسیده و مصوبه اخذ شده ، تجهیز کارگاه مترو انجام و عملیات احداث مترو آغاز خواهد شد .

اسلامی در خصوص آرامستان پردیس نیز گفت : آرامستان نیز در مسیر احداث متروست و فرماندار باید این موضوع را پیگیری کرده تا بتوانند مسائل آن را حل کنند .

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص خط انتقال آب از لار به پردیس و تامین بودجه آن گفت : مسائل مالی آن توسط سازمان برنامه و بودجه حل شده است . باید فرماندار و مدیرعامل پردیس پیگیری کنند تا به نتیجه برسد .

۱۹ هزار خانه خالی در پردیس وجود دارد

اسلامی در خصوص اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در پردیس نیز گفت : حدود ۱۹ هزار خانه خالی در پردیس وجود دارد . امیدوار هستیم کسانی که مسکن خود را تحویل گرفتند سریع‌تر ساکن شوند و چنانچه ساکن نمی‌شوند به مردم اجاره بدهند تا خانه‌ای خالی نباشد . انتظار داریم سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را در دستور کار قرار بدهد .

معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

وی یادآور شد : وزارت راه و شهرسازی لیست یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی ارایه کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه در سال گذشته از حدود ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ، ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

|

ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

نظرات کاربران