در حال بارگذاری ...

بالندگی شهرهای جدید در دو سال اخیر

پروژه‌های مسکن مهر با تسهیلات و آورده متقاضیان آغاز شده است و بخش عمده‌ای از آن‌ها را تحویل داده‌ایم و زحمات بسیار زیادی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر کشیده‌ایم ، اما موضوعی که اتفاق افتاد آن است که زیرساخت‌ها و خدمات این شهر‌ها آماده نبود ، اما ما با تمام محدودیت‌های مالی که دولت با آن‌ها مواجه بوده ، در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مجموعه کار‌های عمرانی را در شهر‌های جدید انجام دادیم و با درآمد شهر‌ها توانستیم بخش عمده‌ای از زیرساخت شهر‌های جدید را به اتمام برسانیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرساخت‌های تمام شهرهای جدید احداث شده است ، گفت : دوره مدیریت اسلامی بر وزارت راه و شهرسازی را می‌توان دوران بالندگی سیاست شهر‌های جدید نامید .

حبیب‌الله طاهرخانی در آیین بهره‌برداری و اغاز عملیات اجرایی ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی ، زیربنایی و محله‌محور شهر جدید پردیس با بیان اینکه دوره مدیریت اسلامی بر وزارت راه و شهرسازی را می‌توان دوران بالندگی سیاست شهر‌های جدید نامید ، گفت : آمار‌ها و اقدامات نشان‌دهنده حمایت وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکنی در شهر‌های جدید است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در تمامی شهر‌های جدید به تمامی مدیران اعلام کرده‌ایم که الگوی سیاست شهر‌های جدیدی را به صورت کامل اجرا کنند ، گفت : در شهر پردیس الگوی سیاست شهر‌های جدید را به صورت کامل توانسته‌ایم به نتیجه برسانیم و هم‌اکنون این اقدامات در حال اجرا است که نمونه آن تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ است .

طاهرخانی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو از شش سال پیش استارت زده شده بود ، گفت : با وجود گذشت ۶ سال هنوز این پروژه به مرحله اجرایی نرسیده بود، اما هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و ورود فرمانداری توانستیم کلنگ‌زنی این پروژه را انجام دهیم . ما توانستیم فضای اطمینان‌ بخشی را در بین شهر‌های جدید ایجاد کنیم و با ابتکار و چهارچوب‌های قانونی توانستیم اقدامات لازم را در این حوزه به نتیجه برسانیم، هم‌اکنون در بسیاری از شهر‌های جدید این پروژه‌ها در حال اجراست .

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید توضیح داد : پروژه‌های مسکن مهر با تسهیلات و آورده متقاضیان آغاز شده است و بخش عمده‌ای از آن‌ها را تحویل داده‌ایم و زحمات بسیار زیادی برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر کشیده‌ایم ، اما موضوعی که اتفاق افتاد آن است که زیرساخت‌ها و خدمات این شهر‌ها آماده نبود ، اما ما با تمام محدودیت‌های مالی که دولت با آن‌ها مواجه بوده ، در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مجموعه کار‌های عمرانی را در شهر‌های جدید انجام دادیم و با درآمد شهر‌ها توانستیم بخش عمده‌ای از زیرساخت شهر‌های جدید را به اتمام برسانیم .

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۵۷ پروژه زیرساختی در شهر‌های جدید اجرایی شده که ۲۵۷ پروژه از آن‌ها مربوط به دولت دوازدهم بوده است ، گفت : از این تعداد هم حدود ۱۶۰ مورد در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ اجرایی شده‌ است.

طاهرخانی تاکید کرد: ظرفیت‌ مهمی را در شهر‌های جدید فعال کردیم که در طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و آن استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بود که در کنار آن در طی سال ۹۸، نهایتاً حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکتی در حوزه توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی اجرا کردیم . با توجه به آنکه امکان رشد جمعیتی حدود ۷ برابر شده‌ است، ما سعی کرده‌ایم تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی را اجرایی کنیم.  در مجموع هیچ شهر‌ جدیدی نیست که مدرسه، خدمات فرهنگی و حوزه‌های جدید نداشته باشد .


| شناسه مطلب: 128450







مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه در سال گذشته از حدود ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ، ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

|

ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

نظرات کاربران