در حال بارگذاری ...

پرداخت تسهیلات ویژه به بافت فرسوده قم و بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س)

۶۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب وام ودیعه اسکان ( با سود ۴% و اقساط ۳ ساله )از سوی صندوق کارآفرینی پرداخت می شود . متقاضیانی که قرارداد نوسازی واحد خود را در بافت فرسوده منعقد کرده باشند و پروژه خود را تا حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش برده باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : ساکنان بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بافت فرسوده سایر نقاط شهر می توانند برای نوسازی و ساخت واحدهای خود تسهیلات بانکی ویژه دریافت نمایند .

حسن صبوری اظهار داشت : این اداره کل به دنبال سیاست های پیشران و محرک توسعه خود در بافت فرسوده ، شرایط پرداخت تسهیلات را فراهم کرده است . هدف از پرداخت این تسهیلات ، نوسازی بافت ، مقاوم سازی و بهینه سازی واحدهای مسکونی است تا ساکنین آن با آرامش و طیب خاطر در آن سکونت داشته باشند .

۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه محدوده اطراف حرم مطهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : ساکنان پیرامون حرف مطهر حضرت معصومه(س) می توانند از تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ساخت واحد مسکونی خود بهره مند گردند .

وی در خصوص جزییات آن اظهار داشت : این دسته از ساکنان شهر قم می بایست با مراجعه به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان قم واقع در بلوار ۷۵ متری عماریاسر ، بلوار تعاون ، مجتمع ادارات نسبت به موقعیت قرارگیری واحد خود در محدوده طرح توسعه پیرامون حرم مطهر کسب اطلاع نمایند و در صورت قرار داشتن در این محدوده درخواست خود را اعلام کنند . در صورت احراز شرایط اولیه ، درخواست متقاضی به صندوق توسعه حرم های مطهر ارسال و پس از موافقت آن صندوق ، متقاضی به یکی از شعب بانک توسعه تعاون شهر قم معرفی می شود .

وی با اشاره به این که مبلغ این تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان است توضیح داد : این تسهیلات در مجموع با سود ۱۲.۶ درصد و بازپرداخت ۷ ساله (۸۴ ماهه) و تنفس ۳ ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۵ درصد واحد مذکور پرداخت می شود .

وی  با بیان این که شرط اساسی دریافت این تسهیلات تخریب کامل و ساخت مجدد واحد است تصریح کرد : ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت خواهد شد .

۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده سایر نقاط شهر گفت : از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی واحد های مسکونی در بافت های فرسوده شهر قم پرداخت می شود . این تسهیلات با سود مشارکت ۹ درصد و تنفس یک تا دو سال بر اساس تعداد واحد خواهد بود .

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با بانک مسکن توضیح داد : ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر نیز از سوی بانک مسکن  (در قالب اوراق ) به این دسته از متقاضیان پرداخت می شود . متقاضیان دریافت این تسهیلات می بایست به نشانی اینترنتی www.facility.udrc.ir مراجعه نمایند و درخواست خود را ثبت کنند .

صبوری با بیان این که در پرداخت این نوع تسهیلات محدودیت منابع وجود دارد ، اظهار داشت : در مرحله اول ۴۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده می توانند از این تسهیلات بهره مند گردند .

۶۰ میلیون تومان وام ودیعه اسکان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص وضعیت سکونت متقاضیان در زمان تخریب و نوسازی واحدها توضیح داد : ۶۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب وام ودیعه اسکان ( با سود ۴% و اقساط ۳ ساله )از سوی صندوق کارآفرینی پرداخت می شود . متقاضیانی که قرارداد نوسازی واحد خود را در بافت فرسوده منعقد کرده باشند و پروژه خود را تا حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش برده باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

صبوری گفت : این تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت سه ساله به متقاضی پرداخت می شود . متقاضیان برای دریافت این تسهیلات هیچ نگرانی به خود راه ندهند و کاهش بوروکراسی اداری، تسهیل فرآیندها و تسریع در امور در دستور کار خواهد بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

|

سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

|

در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

|

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

نظرات کاربران