در حال بارگذاری ...
  • قدردانی رئیس‌جمهور از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در ساخت بناهای درمانی

    وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد در صورت تامین فوری منابع نقدی معادل ۶۹۵ میلیاردتومان نسبت به تکمیل و تحویل طرح‌های باقیمانده به میزان ۹۰۱ تخت در ۵ طرح بیمارستانی که در مرحله پایانی عملیات اجرایی است را تا پایان دولت دوازدهم افتتاح کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس‌جمهوری از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در ساخت بناهای درمانی و پروژه‌های ساختمانی تشکر و قدردانی کرد .

    حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در پاسخ به نامه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره بهره‌برداری از پنج پروژه بیمارستانی با مجموع ظرفیت ۹۰۱ تخت از اقدامات این وزارتخانه تقدیر و تشکر کرد .

    در بخشی از مکاتبه وزیر راه و شهرسازی با رییس دولت تدبیر و امید آمده است : در دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۲ طرح بیمارستانی با ظرفیت ۸ هزار و ۹۲۵ تخت تحویل بخش درمانی کشور شده است که از این تعداد یکهزار و ۶۷۰ تخت در قالب ۹ بیمارستان در سال جهش تولید به وزارت بهداشت ، درمان و‌ آموزش پزشکی تحویل شده است .

    وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد در صورت تامین فوری منابع نقدی معادل ۶۹۵ میلیاردتومان نسبت به تکمیل و تحویل طرح‌های باقیمانده به میزان ۹۰۱ تخت در ۵ طرح بیمارستانی که در مرحله پایانی عملیات اجرایی است را تا پایان دولت دوازدهم افتتاح کند .

    یادآور می شود ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون تکمیل ۱۴ پروژه بیمارستانی را در دستور کار داشت که از این تعداد ۱۳ بیمارستان تحویل مجموعه بهداشتی – درمانی کشور شده است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران