در حال بارگذاری ...
  • تازه‌ترین آمار تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر تحت مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن

    پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده تحت‌مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن طبق تازه‌ترین آمار ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد است که هنوز تحویل متقاضیان نشده است که از این میزان نیز ساخت حدود ۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و از آنجایی که در مرحله نصبیات هستند و پایان کار ، تاییدیه استاندارد ، آسانسور و یا اطفای حریق را نگرفته‌اند ، هنوز تحویل متقاضیان نشده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر بدون معارض در دولت دوازدهم بسته می‌شود از کمک‌های ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریالی سازمان ملی برای تکمیل واحدها و خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر طی ماه‌های گذشته خبر داد .

    احمد اصغری‌مهرآبادی تازه‌ترین آمار تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر تحت مسئولیت سازمان ملی را برشمرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرژوه‌های مسکن مهر بدون معارض طبق وعده دولت تا قبل از اتمام دولت دوازدهم تکمیل می‌شود ، گفت : در ماه‌های گذشته با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و همچنین تعهد دولت برای اتمام مسکن مهر ، سازمان برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۴۴۹ میلیارد ریال برای آماده‌سازی ، ۲۵۶ میلیارد ریال برای خدمات روینایی ، ۲۶۹ میلیارد ریال برای خدمات زیربنایی در تکمیل مسکن مهر هزینه کرد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : در مجموع سازمان با کمک‌هایی که برای احداث مسکن مهر انجام داده ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی واحدهای مسکونی مهر با ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرد تا علاوه بر تکمیل واحدها ، زندگی در سایت‌های مسکن مهر جریان یابد و آن مناطق قابلیت سکونت و زندگی را پیدا کنند . پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده تحت‌مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن طبق تازه‌ترین آمار ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد است که هنوز تحویل متقاضیان نشده است که از این میزان نیز ساخت حدود ۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و از آنجایی که در مرحله نصبیات هستند و پایان کار ، تاییدیه استاندارد ، آسانسور و یا اطفای حریق را نگرفته‌اند ، هنوز تحویل متقاضیان نشده است .

    تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در ۱۲ استان تا اواسط مرداد

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد : مسکن مهر تا اواسط مرداد و قبل از اتمام دولت در ۱۳ اداره کل در ۱۲ استان که شامل استان‌های البرز ، تهران ، کرمانشاه ، هرمزگان ، قزوین ، همدان ، کردستان ، بوشهر ، سمنان ، شرق سمنان ، آذربایجان‌شرقی ، ایرانشهر و فارس به اتمام می‌رسد .

    مهرآبادی استان‌های آذربایجان‌غربی و لرستان را از استان‌هایی برشمرد که در تکمیل مسکن مهر با مشکلاتی روبه رو بودند که با تلاش‌های سازمان بخش عمده مشکلات آن‌ها برطرف شده است .

    ۷۱ پروژه در دست ساخت و ۴۱ پروژه جدید در سایت‌های مسکن مهر

    وی از جمله اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن را برای سال‌جاری در سایت‌های مسکن مهر که در حال انجام است ، تکمیل ۳۴ مدرسه قدیمی و احداث ۲۲ مدرسه ، تکمیل ۱۲ کلانتری قدیمی و احداث ۸ کلانتری ، سایر موارد(شامل کتابخانه ، تجاری و غیره) تکمیل ۲۵ پروژه و احداث ۱۸ پروژه جدید برشمرد و رقمی که برای برای آن در نظر گرفته شده را معادل ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد .  

    وی میزان کمک‌های انجام شده سازمان را برای خدمات زیربنایی در حدود ۱۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : برای آماده سازی و محوطه سازی نیز ۴۰۰ میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته شده است . سازمان در حدود ۹۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و ارایه خدمات روبنایی و زیربنایی و آماده‌سازی طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی کرده است .

    وی همچنین از آماده‌سازی ۸۰۰ هکتار زمین برای آماده‌سازی مسکن مهر خبر داد .

    به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، تعاونی‌های دارای مشکل ۸ هزار و ۶۳۸ واحد، زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۴ هزار و ۷۴۸ واحد و فاقد متقاضی نیز ۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد است که از آمار مسکن مهر خارج شدند . تعداد واحدهای مسکن مهری دارای پرونده حقوقی و اغلب نیز تعاونی‌ ۱۵ هزار و ۴۵۴ واحد است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران