در حال بارگذاری ...
  • استفاده از توانمندی‎های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با امضا تفاهم نامه‌ای میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، زمینه‌های بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های معتبرترین آزمایشگاه فنی و مهندسی کشور در اختیار این سازمان و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت .

    مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضمن بیان سوابق همکاری‌های گذشته و مزایای توسعه این پیوند ، وجود شبکه بزرگ ارائه خدمات آزمایشگاهی با بیش از یک هزار شعبه و واحد مستقر در سراسر کشور ، توانایی انجام بیش از ۵۰۰ نوع فراوانی آزمایشات فنی و مهندسی مورد نیاز در زمینه کنترل کیفیت مصالح و عملیات اجرایی ، روزآمد سازی دانش و تکنولوژی در اختیار ، توجه به موضوعات آموزش و پژوهش و بومی سازی استانداردهای فنی مورد نیاز ، کارآمدی پرسنل، توان فنی را از مهمترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حال حاضر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دانست و اذعان کرد که با عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین ، این ظرفیت‌ها در اختیار سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار خواهد گرفت .

    در ادامه این مراسم رخشانی مهر ، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تشکر از اقدامات کارشناسی به عمل آمده در خصوص شناسایی موارد فنی مورد نیاز ، مبادله این تفاهم‌نامه و عملیاتی شدن آن را فرصت مغتنمی برای ارتقاء نظارت و مطالعات فنی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی این سازمان دانست و ضمن اشاره به سوابق همکاری‌های فی مابین ،استفاده از ظرفیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، به عنوان یک مجموعه تخصصی و دانش بنیان و امین نظام فنی و اجرائی کشور را در راستای حفظ سرمایه های ملی مهم دانست .

    بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ، استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های علمی ، فنی و تجهیزاتی و اختیارات طرفین و همکاری در زمینه‌های مشترکی همچون : انجام خدمات مشاوره ژئوتکنیک به منظور ارزیابی و مکان یابی فضاهای آموزشی ، انجام آزمایش‌های مرتبط با مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای فضاهای آموزشی ، ارائه خدمات کنترل کیفیت عملیات اجرایی طرح‌ها (اعم از مصالح و حین اجرا) ، تعیین و تدوین استانداردها ، ضوابط و معیارهای ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی ، ‏برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی مشترک در حوزه های مرتبط و تلاش به منظور استقرار سیستم مدیریت کیفیت جامع (TQM) در عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی احداث مدارس و فضاهای آموزشی مورد تاکید طرفین قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    امسال ۳ نوع آزمایش جدید در بخش شیمی و دو نوع آزمایش جدید در بخش مقاومت مصالح برای ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکاران راه‌اندازی خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران