در حال بارگذاری ...
  • شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی لرستان

    اراضی با اجاره ۹۹ ساله است که در قانون پیش‌بینی شده که قیمت زمین از یک سوم هزینه ساخت در هر متر مربع کمتر باشد و ارزش خیلی بالایی ندارند و شاید از بهترین زمین‌هایی برای تولید مسکن هستند تا متقاضی درگیر هزینه‌های خرید زمین نخواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در جلسه بررسی مشکلات تامین زمین استان اعلام کرد : مهمترین کار ما در حال حاضر شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن است .

    وحید کرم‌الهی در جلسه بررسی مشکلات تامین زمین برای امر تولید و ساخت مسکن در استان بیان داشت : تامین مسکن از نیازهای اصلی جامعه و مهمترین فعالیت این اداره کل در راستای این موضوع است .

    وی از زحمات کارکنان اداره کل راه و شهرسازی به ویژه معاونت مسکن و ساختمان تقدیر و تشکر کرد و گفت : اصلی‌ترین محور این جلسه شناسایی زمین‌های اداره کل راه و شهرسازی در استان و رفع مشکل آنها در جهت ساخت مسکن است . این اداره کل باید با شناسایی زمین های با مالکیت دولت درسطح استان و رفع مشکلات آن ها ، آمادگی لازم برای امر خطیر تولید مسکن که در حال حاضر نیاز جامعه است را داشته باشد .

    در ادامه این جلسه پیامنی ، معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت : کمیسیون عمران مجلس پیش‌نویسی را تحت عنوان طرح جامع مسکن تهیه کرده است و چنانچه مصوب شود ساختار تامین زمین و‌منابع مالی و مصالح در آن مشخص شده است .

    پیامنی با بیان اینکه اراضی این اداره کل به سه نوع زمین تفکیک  شده است ، گفت : اراضی با اجاره ۹۹ ساله است که در قانون پیش‌بینی شده که قیمت زمین از یک سوم هزینه ساخت در هر متر مربع کمتر باشد و ارزش خیلی بالایی ندارند و شاید از بهترین زمین‌هایی برای تولید مسکن هستند تا متقاضی درگیر هزینه‌های خرید زمین نخواهد بود .

    وی با بیان اینکه اراضی دیگری داریم با قیمت متوسط که از قانون فوق پیروی نمی‌کند و قیمت آن از یک سوم هر متر مربع ساخت بیشتر است ، افزود : این زمین‌ها براساس فروش اقساطی ده ساله به متقاضی واگذار می‌شود و می‌توان در طرح مسکن ملی از آنها استفاده شود .

    معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه یک سری زمین با ارزش بالا در اختیار داریم که باید به صورت مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از آنها استفاده کنیم، گفت : تولید مسکن در همه ابعاد حتی به شکل مشارکتی  مدنظر دولت است .

    پیامنی افزود : برای تسهیلات خودمالک نیز باید پیگیری و تبلیغ واطلاع رسانی شود؛پرداخت این تسهیلات یکی از طرح‌های موفق در مسکن مهر بود و بسیاری از متقاضیان را صاحب خانه کرد . مردم می تواننداز ظرفیت بافت‌های فرسوده و با استفاده تسهیلات خودمالک استفاده کنند و با نظارت سازمان مهندسی اقدام به ساخت کنند و خانه دار شوند . در مصوبه شورای پول و مسکن آمده است که تسهیلات اقدام ملی از ۱۵۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد و این مهم فشار مالی را روی متقاضیان کاهش خواهد داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    نظرات کاربران