در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۲ میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان از ابتدای اجرای طرح تاکنون

    ساخت پروژه‌های مسکن مهر از دو محل تسهیلات بانکی و آورده نقدی مردمی هزینه و تکمیل شدند . در این خصوص حدود ۵۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان توسط بانک‌های عامل به پروژه‌های مسکن مهر تزریق شد و معادل همین عدد نیز آورده مردم بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ضمن اعلام بهره‌برداری از ۲۲ هزار و ۷۱۲ واحد مسکن مهر در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم ، از تحویل ۲ میلیون واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون به متقاضیان خبر داد .

    احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن امروز ۲۱ تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با فرمان رییس‌جمهوری انجام شد ، ضمن قدردانی از تمامی افرادی که در تکمیل مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی را همراهی کردند ، گفت : از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد تکمیل واز این عدد ، بیش از ۲ میلیون واحد تحویل مردم شده است. حدود ۶۲ هزار واحد نیز در حال تکمیل است که با نصب انشعابات آب وبرق تکمیل نهایی خواهد شد .

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، افزود : بخش عظیمی از ۴۸۰ هزار واحدمسکن مهری که مقرر بود بعد از سکانداری آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی به اتمام برسد ، تکمیل شده و تحویل مردم شده است . در مورد شهر جدید پردیس سهم پردیس از مسکن مهر ۸۴ هزار واحد بوده که تاکنون ۷۶ هزار واحد آن تکمیل شده است . این درحالی است که در بدو ورود آقای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی تعداد ۳۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر پردیس به اتمام رسیده بود . در این مدت ۴۶ هزار واحد دیگر به اتمام رسید . بقیه واحدها نیز در ماه‌های آینده تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد .

    وی توضیح داد : در این مدت ، نزدیک به ۷ هزار میلیاردتومان برای تکمیل و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی ، عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی هزینه شده است که کار بسیار بزرگی است و از محل بند ب تبصره ۸ قانون بودجه و از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تامین شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص چگونگی تامین زمین واحدهای مسکن مهر اعلام کرد : ۵۰  درصد پروزه‌های مسکن مهر در اراضی دولتی و در  قالب تعاونی‌های مسکن و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه ساخته شده است و ۵۰ درصد دیگر با استفاده از ظرفیتی که قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن معین کرده است در اراضی غیر دولتی و اشخاص مخصوصات در بافت‌های فرسوده در داخل محدوده شهرهای ساخته شده که در حال بهره‌برداری است . این نشان می‌دهد که این پروژه با استقبال و مشارکت مردمی همراه بوده است و توانسته بیش از یک میلیون و یکصد هزار واحد را توسط خود مردم بسازد و تحویل بدهد .

    وی ادامه داد : ساخت پروژه‌های مسکن مهر از دو محل تسهیلات بانکی و آورده نقدی مردمی هزینه و تکمیل شدند . در این خصوص حدود ۵۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان توسط بانک‌های عامل به پروژه‌های مسکن مهر تزریق شد و معادل همین عدد نیز آورده مردم بوده است . در مجموع بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیاردتومان در این پروژه‌ها هزینه شده است و اینها بغیر از احتساب اراضی دولتی است . امروز ۲۱ تیر ۲۲هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در سطح کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که از این میزان بیش از ۷ هزار واحد در شهر جدید پردیس قرار دارد . همه این واحدها دو خوابه و زیربنای واحدها ۷۵ مترمربع است که در پردیس این واحدها به ۱۳۰ مترمربع می رسد. امروز دو میلیون و ۲۷۰ هزار مترمربع را افتتاح می کنیم که با هزینه معادلی ۳ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان این واحدهااحداث شده است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران