در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در چابهار برای اولین بار پس از انقلاب

    در شهر چابهار در منطقه مراد آباد زاغه نشینی رواج دارد . بنابراین برای اولین بار پس از انقلاب در شرایط طبیعی و به غیر از سیل و زلزله ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در حال ساخت است و انشاالله تا پایان تابستان تحویل می شود و افرادی که در زاغه زندگی می کنند سازه های پایداری در اختیار خواهند داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در چابهار در شرایط عادی برای اولین بار پس از انقلاب خبر داد .

    مهدی عبوری ، امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که با فرمان رییس‌جمهوری انجام شد ، با بیان اینکه تکلیف شرکت بازآفرینی شهری ایران در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن احداث ۱۴۵ هزار واحد مسکونی بوده است ، گفت : این پروژه‌ها در دو نوع بوده‌اند . نوع اول احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی در زمین‌های تحت تملک شرکت است که اکنون برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی پروژه تعریف شده و به عنوان نمونه بزرگ‌ترین پروژه تولید و عرضه مسکن به ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی در زمینی بالغ بر ۳.۵ میلیون متر مربع در شهر بندرعباس در حال ساخت است .

    وی ادامه داد : نوع دوم پروژه‌ها ، نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده سراسر کشور است که برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی سهمیه وام تخصیص داده شده است . امروز نیز از مجموع ۲۸ هزار واحد اقدام ملی که افتتاح می‌شود ، ۱۱ هزار و ۶۳۳ واحد مسکونی در ۲۷۵۷ پروژه در  ۱۷۹ شهر به بهره برداری می رسد .

    عبوری با تشریح بسته‌های تشویقی و تسهیلاتی برای نوسازی بافت فرسوده گفت : اکنون با تصویب هیات وزیران سهم تسهیلات تبصره‌ای در تهران و کلانشهرها ۲.۵ برابر شده و امروز در این مناطق توسعه گری که کاهش مصرف انرژی را رعایت کرده و از فناوری نوین استفاده می‌کند ، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند . ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه دریافت پروانه ساختمانی و عوارض آن برای نوسازی بافت فرسوده رایگان است و ۵۰ درصد مالیات اولین نقل و انتقال در بافت فرسوده مشمول معافیت می‌شود . همچنین ۵۰ درصد هزینه طراحی و نظارت توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در بافت فرسوده تخفیف دارد ، بنابراین پکیج مناسبی برای توسعه نوسازی در این بافت فراهم شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای کسانی که نیازمند جابجایی در دوره ساخت هستند ، ادامه داد : با تصویب اخیر هیات وزیران در تهران و کلانشهرها ۶۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد و به صورت قرض الحسنه در اختیار مالکان طرح خود مالکی قرار خواهد گرفت .

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به پروژه‌ای که خود برای افتتاح در آن حضور داشت ، گفت : پروژه امروز به این واسطه ارزشمند است که ۵۰ پلاک ریزدانه به وسعت ۲۷۳۷ متر تجمیع شده و ۱۳۷ واحد مسکونی در این زمین‌ها احداث شده است . احداث این پروژه از ۱۳۹۸ آغاز شده  و یک اقدام مشترک بین توسعه گر ، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران است . در دولت تدبیر و امید افزایش ۴.۲ دهم درصدی تولید مسکن در بافت فرسوده را شاهد بودیم .

    عبوری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع حاشیه نشینی در نقاط مختلف کشور گفت : در شهر چابهار در منطقه مراد آباد زاغه نشینی رواج دارد . بنابراین برای اولین بار پس از انقلاب در شرایط طبیعی و به غیر از سیل و زلزله ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در حال ساخت است و انشاالله تا پایان تابستان تحویل می شود و افرادی که در زاغه زندگی می کنند سازه های پایداری در اختیار خواهند داشت .

    وی افزود : در منطقه منبع آب اهواز ۸۱۱ واحد فرسوده و در حال تخریب وجود دارد که در منطقه سپیدار اهواز برای اولین بار ۱۶۸۰ واحد مسکونی برای جابجایی ساکنان مناطق پر خطر در حال ساخت است . در مشهد مقدس نیز که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سکونت گاه غیر رسمی سکونت دارند،. ۱۳۸ پروژه در سکونت‌گاه های غیر رسمی مشهد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان آغاز کردیم .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران