در حال بارگذاری ...
  • اخذ سند تک برگ برای بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی کاشان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود . همچنین با أخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت : در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بیش از یکهزار و ۵۴۸ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان تثبیت مالکیت شد .

    مجتی آراسته اظهار کرد : سند تک برگ اراضی بخش ۱۲ شهر جوشقان قالی (معروف به مراتع شمال جاده کامو به قهرود) به مساحت یکهزار و ۵۴۸ هکتار اخذ شد . همچنین برای ۲۱.۶ هکتار از اراضی منطقه بن‌رود قمصر نیز سند تک‌برگ صادر و اخذ شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود : این اقدامات با پیگیری‌های شبانه روزی این اداره ، سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام پذیرفته است .  

    وی با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود . همچنین با أخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    آراسته بیان داشت : از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر این است که علاوه بر برطرف شدن مشکلات ثبتی ، حقوق مردم و دولت رعایت می‌شود و با ضریب امنیت بالایی که این اسناد صادر شده دارند ، از وقوع تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی به‌شدت پیشگیری می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    با تلاش و پیگیری هایی که بعمل آمد و براساس اراضی تامین شده برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح شهرستان کاشان ، تخصیص زمین در قالب پویش دهه امامت و ولایت به متقاضیان انجام شد .

    |

    نظرات کاربران