در حال بارگذاری ...

آغاز احداث مسکن ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در ۴ استان کشور

اولین وظیفه ما این بود که کمک کنیم و املاکی را که در کشور وجود دارد ، برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد . به همین دلیل اراضی موجود را با کمک سازمان جنگل‌ها و اداره امور اراضی در طرح شناسایی کردیم و آن دسته از اراضی موجود را که از کیفیت مناسب برای کشاورزی برخوردار نیستند و در حاشیه شهرها قرار دارند ، به وزارت راه و شهرسازی سپردیم تا در اختیار مردم قرار گرفته و در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استفاده شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر جهاد کشاورزی از آغاز ساخت مسکن ویژه کارکنان این وزارتخانه در ۴ استان خبر داد .

کاظم خاوازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۹۰۳ واحد از یکصد هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی ضمن تشکر از مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت : یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف ما رسیدگی به وضعیت رفاهی پرسنل هر وزارتخانه است و قطعا وزارت جهاد کشاورزی نیز که مجموعه‌ای بسیار بزرگ است ، از این مساله مستثنی نیست. ما در این راستا و در جهت مسکن دار شدن همه مردم عزیز کار مشترکی را با راهنمایی وزیر راه و شهرسازی آغاز کردیم .

وی ادامه داد : اولین وظیفه ما این بود که کمک کنیم و املاکی را که در کشور وجود دارد ، برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد . به همین دلیل اراضی موجود را با کمک سازمان جنگل‌ها و اداره امور اراضی در طرح شناسایی کردیم و آن دسته از اراضی موجود را که از کیفیت مناسب برای کشاورزی برخوردار نیستند و در حاشیه شهرها قرار دارند ، به وزارت راه و شهرسازی سپردیم تا در اختیار مردم قرار گرفته و در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استفاده شود .

خاوازی افزود : نکته بعدی مسائل رفاهی پرسنل وزارت جهاد کشاورزی بود . به همین دلیل با همکاری وزارت راه و شهرسازی پروژه ۱۰۰ هزار واحدی مسکن پرسنل وزارتخانه را آغاز کردیم . بلافاصله پس از امضای تفاهم‌نامه ، ما ۳ کارگروه تشکیل دادیم . کارگروه اول مربوط به شناسایی افراد بود که اصلی ترین موضوعی که دنبال می‌کردیم این بود که افراد واجد شرایط در وزارتخانه در اولویت دریافت مسکن قرار بگیرند .

این عضو کابینه دوازدهم گفت : کارگروه شناسایی املاک کارگروه دوم بود و هدف از تاسیس آن نیز این بود که این اقدام تضادی با ماموریت‌های اصلی وزارتخانه نداشته باشد و رویکرد اصلی در شناسایی و واگذاری اراضی این باشد که کشاورزی صدمه نخورد . کارگروه سوم نیز شناسایی پیمانکاران را بر عهده داشت .

وی افزود : این سه کارگروه از مهرماه سال گذشته که این موافقت نامه امضا شد به شدت در حال کار هستند و در ۴ استان موفق شدیم که کلنگ ساخت و ساز را به زمین بزنیم و فکر می‌کنم باقی این پروژه نیز به سرعت آغاز شود . بنابراین از تمام مدیران کل جهاد کشاورزی در سراسر کشور درخواست دارم که به سرعت نسبت به شناسایی املاک و پیگیری امور اقدام کنند .




نظرات کاربران