در حال بارگذاری ...
  • اعلام سهمیه طرح اقدام ملی مسکن ویژه خبرنگاران در آینده نزدیک

    با وزیر ارشاد تفاهم نامه تنظیم کرده‌ایم و خیلی هم پیگیری شد که طبق چهارچوب تعریف شده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه شوند . هم اکنون مقدمات کار فراهم است و به زودی سهمیه‌ای را در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای اصحاب رسانه ای که ثبت نام شده هستند ، اعلام خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : سهمیه مسکن خبرنگاران به زودی اعلام می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های روبنایی و فرهنگی گفت : فرهنگسراهایی که امروز افتتاح شد ، به مردم عزیز هدیه می‌شود . البته این فرهنگسراها  باید توسط دستگاه مربوطه برای بهره برداری تجهیز شود . ما در بحث مسکن مهر صفادشت رویکردی اتخاذ کردیم که کاستی‌های مسکن مهر جبران شود . اکنون در جوار این واحدها فضای سبز ، فضای تجاری ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، درمانی ، آسفالت معابر و هر آن چیزی که نبود آن مردم را آزار می داد و مردم را دچار مشکل کرده بود ، احداث شده است .

    اسلامی افزود : امروز با توجه به قرارداد مشارکتی که اداره کل راه و شهرسازی تهران با شهرداری منعقد کرده بود ، بخشی از این پروژه‌ها افتتاح شد که برای مردم اثربخشی قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت . تعدادی پروژه دیگر نیز امروز کلنگ زنی شد که شامل حداقل ۴ مدرسه ، خانه بهداشت و موارد مرتبط با بخش های روبنایی دیگر که نیاز این مناطق است ، می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سیاست و این رویکرد در همه کشور دنبال می‌شود ، گفت : امیدوار هستیم پیمانکاران هرچه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز کنند و ما شاهد باشیم که این موارد در زمان بندی خود احداث شوند .

    وی ادامه داد : هفته گذشته و با حضور رییس جمهور ، حدودا بیش از ۷۰۰ پروژه روبنایی را در سطح کشور فقط در شهرهای جدید افتتاح کردیم . افتتاح‌های هفته گذشته شامل شهرهای جدید و سایر شهرها و بافت‌های فرسوده می‌شد . این تعداد پروژه بی سابقه است که شامل مدرسه ، خانه بهداشت ، کلانتری ، پارک ، فضای سبز ، فضای تجاری ، فرهنگسرا ، سرای محله و هرآنچه برای زندگی مردم و برای بهره مندی از چرخه کامل زندگی لازم است ، می‌شد . امروز نیز شاهد تکمیل و افتتاح ۴۰۰ پروژه دیگر در سراسر کشور بودیم .

    اسلامی درباره مسکن خبرنگاران نیز گفت : با وزیر ارشاد تفاهم نامه تنظیم کرده‌ایم و خیلی هم پیگیری شد که طبق چهارچوب تعریف شده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه صاحب خانه شوند . هم اکنون مقدمات کار فراهم است و به زودی سهمیه‌ای را در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای اصحاب رسانه ای که ثبت نام شده هستند ، اعلام خواهیم کرد .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    نظرات کاربران