در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با تصویب هیات دولت

    سقف تسهیلاتی مزبور به تمامی متقاضیان و مناطق مشمول طرح اعم از املاک واقع در جزایر ، روستاهای مرزی ، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و سایر روستاها تسری می‌یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سقف تسهیلات مسکن روستایی با تصویب هیات دولت و ابلاغیه بانک مسکن ،‌ به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد .

    محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با ابلاغ مصوبه جدید این بانک در راستای تامین مالی سریع بخش عرضه مسکن ، دستور پرداخت ۳۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی را خطاب به شعب سراسر کشور صادر کرد .

    محمود شایان درباره جزئیات این مصوبه گفت : شرایط پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به این صورت است که سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان است . آن‌ دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه‌های صادره آنها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن ها در دفترخانه ثبت نشده باشد ، در صورت ارائه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران (اعتبار ابلاغی سال ۱۴۰۰) می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند .

    شایان همچنین گفت: مجموع دوران ساخت و بازپرداخت ۲۰ سال (۳ سال دوران مشارکت و ۱۷ سال دوران فروش اقساطی) است . نرخ سود تسهیلات نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است اعمال می شود به این صورت که ۵ درصد سهم متقاضی و ۱۳ درصد سهم سازمان است .

    سقف تسهیلاتی مزبور به تمامی متقاضیان و مناطق مشمول طرح اعم از املاک واقع در جزایر ، روستاهای مرزی ، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و سایر روستاها تسری می‌یابد .




    مطالب مرتبط

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران