در حال بارگذاری ...
  • برخورداری ۱۸ شهر از مجموع ۲۵ شهر استان سیستان و بلوچستان از طرح جامع

    بسیاری از طرح های جامع شهرهای استان سیستان و بلوچستان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده است بطوری که بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : ۱۸ شهر از مجموع ۲۵ شهر استان از طرح جامع برخوردارند و ۱۴ شهر نیز دارای طرح تفصیلی مصوب هستند .

    سهیلا عنانی اظهار داشت : «طرح جامع» ، طرحی بلندمدت و حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی ، اقتصادی و اجتماعی شهر ، ضوابط و مقررات کاربری اراضی ، شبکه معابر و تاسیسات زیرساختی است که به سفارش وزارت راه و شهرسازی و توسط مهندسان مشاور تهیه می شود که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی ، صنعتی ، بازرگانی ، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی ، بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی ، تهیه و تنظیم می گردد و برحسب ضرورت ، قابل تجدیدنظر خواهد بود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است .

    وی ادامه داد : همچنین طرح تفصیلی نیز در حقیقت ، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است که در این طرح خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد و با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌ کم و برحسب اولویت در برنامه‌ ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود : شهرهای زاهدان ، نصرت آباد ،‌ ادیمی ، زابل ، بنجار ، مهرستان ، دوست محمد ،‌ زهک ، سوران ، هیدوچ ، خاش ، نوک آباد ، محمد آباد ، علی اکبر ، میرجاوه ، سراوان ، سیرکان ،‌ جالق استان دارای طرح جامع مصوب و همچنین شهرهای زاهدان ، ادیمی ، زابل ، بنجار ، مهرستان ، دوست محمد ، زهک ،‌ سوران ، خاش ، نوک آباد ، محمد آباد ،‌ میرجاوه ، سراوان و شهر علی اکبر دارای طرح تفصیلی هستند . بسیاری از طرح های جامع شهرهای استان سیستان و بلوچستان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده است بطوری که بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می گیرد .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    نظرات کاربران