در حال بارگذاری ...

پرونده مسکن مهر به زودی بسته می‌شود

این پروژه مملو بود از قراردادهای متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند . عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود . مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی ، فنی ، تاسیسات زیربنایی در این واحدها وجود داشت . از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه ، بازارچه ، خانه بهداشت ، پارک، سرای محله ، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است ، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد . این اقدامات با صدها میلیارد تومان هزینه انجام شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر به زودی بسته می‌شود ، گفت : عمده واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شد .

محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما ، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت : مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود ، اما مشکلات فراوانی داشت .

وی افزود : تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود ، از جمله مشکلات این طرح بود . بسیاری از واحدهای مسکن مهر در مکان‌هایی احداث شده بوند که از هیچ زیرساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گاها ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه‌تر بود . در کل این پروژه هزینه هنگفتی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی‌داد. اما با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید . تلاش گسترده ای شد که هم کاستی ها برطرف شود هم واحدهای نیمه تمام به مردم تحویل شود .

اسلامی با اشاره به مشکلات حقوقی واحدهای مسکن مهر ادامه داد : این پروژه مملو بود از قراردادهای متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند . عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود . مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی ، فنی ، تاسیسات زیربنایی در این واحدها وجود داشت . از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه ، بازارچه ، خانه بهداشت ، پارک، سرای محله ، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است ، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد . این اقدامات با صدها میلیارد تومان هزینه انجام شد .

وی افزود : کسانی بودند که از آن‌ها پول دریافت شده بود اما پروژه برای آن‌ها تعریف نشده بود . بخش باقی مانده مسکن مهر تازه در پردیس شروع شده و انشاالله به سرعت پیش می‌رود . با همه این وجود ، در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود . ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگزار شده است .

وزیر راه و شهرسازی گفت : در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص ، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند . اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد . پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می شود . این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود .

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند .




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

|

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

|

گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

|

نظرات کاربران