در حال بارگذاری ...
  • تامین مسکن اصحاب هنر و رسانه در اولویت برنامه های وزارت راه و شهرسازی باشد

    توجه به موضوع مسکن اصحاب هنر از جنبه‌های دیگر هم دارای اهمیت است . میانگین درآمد اصحاب فرهنگ هنر و رسانه پایین است و یکی از اشتباهاتی که رایج شده این است که این اهالی را با شرایط زندگی برخی از سلیبریتی‌های جامعه مقایسه می‌کنند و آن را به کل جامعه هنری تعمیم می دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن خبرنگاران و هنرمندان ، گفت : اصحاب رسانه درآمد پایینی دارند و بنابراین تامین مسکن آنان باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد .

    سیدعباس صالحی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت : مسکن به عنوان مساله مهم کشور مطرح است و هر مقداری که سهم مسکن در سبد خانوار بالاتر می رود اهمیت آن نیز مضاعف می شود . ۳۵ درصد هزینه سبد خانوار در کشور در حوزه مسکن است که در کلانشهرها این رقم به ۶۰ درصد و بیش از آن می‌رسد و این مساله ای است که نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است .

    صالحی با اشاره به اینکه موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است ، اعلام کرد : در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع مسکن اصحاب هنر و رسانه نیز توجه شده است . طبق آمارها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی در حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه صورت گرفته و موضوع مسکن اهالی هنر و رسانه هم یکی از موضوعاتی است که به آن توجه داشته و این امر از چند جهت و زاویه دارای اهمیت است .

    وی سومین دلیل توجه به مسکن اهالی هنر و رسانه را توجه به صندوق هنر برشمرد و گفت : ۸۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند و بیش از ۴۰ هزار نفر خدمات بیمه اجتماعی دارند و در کنار این متغیرها صنوفی مانند خانه‌های سینما ، موسیقی ، ده ها انجمن فرهنگی هنری و ... با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط است و توجه به موضوع مسکن آن ها دارای اهمیت می‌شود .

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : با این نگاه که از حوزه فرهنگ و هنر داریم و همچنین با نگاه وزارت راه و شهرسازی ، گروه‌های هدف در این زمینه را اولویت بندی کردیم که هنرمندان و خبرنگاران هم یکی از این گروه های هدف شناخته شدند . بنابراین انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی تامین مسکن خبرنگاران را در اولویت قرار دهد . توجه به موضوع مسکن اصحاب هنر از جنبه‌های دیگر هم دارای اهمیت است . میانگین درآمد اصحاب فرهنگ هنر و رسانه پایین است و یکی از اشتباهاتی که رایج شده این است که این اهالی را با شرایط زندگی برخی از سلیبریتی‌های جامعه مقایسه می‌کنند و آن را به کل جامعه هنری تعمیم می دهند .

    صالحی ادامه داد : بنابراین اگر بخواهیم به حوزه‌هایی که در زمینه مسکن آسیب پذیری دارند توجه کنیم ، باید به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توجه داشته باشیم . با توجه به این مشکلات توقع بالایی نیست که وزارت راه و شهرسازی موضوع مسکن اهالی هنر و رسانه را ار اولویت‌های خود قرار دهد. امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه در این زمینه بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را کاهش دهیم و این سند مبنایی برای اتفاقات خوب در حوزه مسکن اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه باشد .




    مطالب مرتبط

    مطابق با آیین‌نامه‌های موجود تلاش و اهتمام مدیریت استان، اداره کل راه و شهرسازی و جدیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر مبنای تأمین مسکن خبرنگاران است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد .

    |

    نظرات کاربران