در حال بارگذاری ...

لزوم بازتعریف پروژه های بازآفرینی شهری کوی ملاشیه اهواز

برای انجام این کار باید ابتدا یک تیم حقوقی با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاری دفتر تسهیل گری در خصوص اسناد کوی ملاشیه تشکیل شود تا تکلیف مالکیت منازل بصورت اساسی و قانونی مشخص شود

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از بازتعریف و آغاز پروژه های جدید بازآفرینی شهری در کوی ملاشیه اهواز خبر داد .

محمد جامع در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کوی ملاشیه با حضور مسئولان دفتر تسهیل گری و توسعه محلی شماره یک کوی ملاشیه اظهار داشت : در راستای تشریح شرح خدمات دفتر تسهیل گری و توسعه محلی و اولویت های دفتر (معابر اغلب خاکی و نبود آسفالت) و لزوم ارتباط با دستگاه ها و نهادهای خدماتی ضروری است این جلسات به صورت مستمر برگزار شود .

وی در خصوص تعیین تکلیف مالکیت منازل کوی ملاشیه گفت : برای انجام این کار باید ابتدا یک تیم حقوقی با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاری دفتر تسهیل گری در خصوص اسناد کوی ملاشیه تشکیل شود تا تکلیف مالکیت منازل بصورت اساسی و قانونی مشخص شود . محدوده معدن (برکه) برای بهره برداری فضای سبز و پارک محله ای مورد بررسی قرار گیرد که آب راکد معدن برای آب آبیاری تصفیه شود .

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد : روکش آسفالت خیابان ها و معابر از ضروریات این منطقه است که باید در اولویت کار کارشناسان برای برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات قرار گیرد .

وی ابراز امیدواری کرد : با تهیه نقشه معابر مستعد اجرای پروژه آسفالت و برآورد قیمت ، جلسه ای با مسئولان شهری اهواز و دفتر تسهیلگری و توسعه محلی برگزار تا در خصوص آسفالت تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود . در روزهای آینده بازدیدی با حضور کارشناسان مربوطه از محله ملاشیه با سرپرستی مهندس درویشی صورت می گیرد تا موارد به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد .

در ادامه این نشست ، محمدرضا حیدری ، مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محله ضمن تقدیر و تشکر از دکتر جامع و همکاران معاونت بازآفرینی شهری بابت اهتمام ویژه به محلات مستعد توسعه خواستار تسریع در موارد مصوب آن معاونت شد .




مطالب مرتبط

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

|

تاکنون بیش از ۵۰ حق برای مالکان واحدهای فرسوده احصا شده است و اعضای شورای شهرها می‌توانند به سبب تعامل و ارتباط نزدیکی که با شهروندان دارند آن‌ها را با این حقوق آشنا کنند . از سوی دیگر از اعضای شورای شهرها انتظار می‌رود در برابر مسئولانی که ممکن است حاضر به اجرای قوانین ...

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

نظرات کاربران