در حال بارگذاری ...

تفاهم وزارت راه و شهرسازی با تولیدکنندگان سیمان و فولاد برای جریان پایدار تولید

یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار در مسکن ، نهاده‌های ساختمانی است که قیمت‌گذاری بر آن برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست . با توجه به مشکلاتی که در روند تولید سیمان ایجاد و سبب افزایش قیمت آن شد ، وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از مراجع ذی‌رربط در حال پیگیری موضوع است تا ظرفیت تولید به حالت پیشین درآید .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه افتتاح‌های جدید طرح اقدام ملی مسکن در دولت سیزدهم خواهد بود از برگزاری نشست با انجمن تولیدکنندگان سیمان و فولاد به منظور جریان پایدار تولید مصالح ، خبر داد .

محمود محمودزاده درباره سایر افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین افزایش قیمت سیمان و میلگرد و تاثیر آن بر افزایش قیمت تمام شده مسکن ملی ، توضیحاتی ارایه کرد .

معاون مسکن و ساختمان گفت : آخرین افتتاح طرح اقدام ملی مسکن در دولت دوازدهم در تیرماه و به تعداد ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد بود . در حال حاضر اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن روند مناسبی دارد که با این روند انتظار است در ماه‌های آینده و در ابتدای دولت سیزدهم ، افتتاح‌های جدیدی از طرح اقدام ملی مسکن انجام شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت سیمان و سایر نهاده‌های ساختمانی و تاثیر آن بر افزایش قیمت تمام شده مسکن ، اعلام کرد : یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار در مسکن ، نهاده‌های ساختمانی است که قیمت‌گذاری بر آن برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست . با توجه به مشکلاتی که در روند تولید سیمان ایجاد و سبب افزایش قیمت آن شد ، وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از مراجع ذی‌رربط در حال پیگیری موضوع است تا ظرفیت تولید به حالت پیشین درآید . همچنین با انجمن تولیدکنندگان سیمان و فولاد نیز جلساتی برگزار و تفاهماتی شد تا جریان پایداری در تولید نهاده‌های ساختمانی ایجاد و قیمت‌گذاری مناسب انجام شود .

وی اظهار امیدواری کرد تا با راهکارهای دو وزارتخانه صمت و نیرو ، سریع‌تر خط تولید کارخانه‌های نهاده‌های ساختمانی به ظرفیت پیشین خود بازگردد و بتواند به نیاز بازار، پاسخ مناسب بدهد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت سیمان و میلگرد و تاثیر آن بر قیمت تمام شده مسکن ملی ، گفت : طبیعی است افزایش قیمت مصالح ساختمانی روی قیمت تمام شده مسکن تاثیر دارد. اما در حال حاضر برخی سازندگان ذخیره مناسبی از مصالح دارند .

محمودزاده در خصوص نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی بر قیمت مصالح مسکن ملی و کیفی‌سازی واحدها ، گفت : وزارت راه چندین شیوه نظارتی کیفی دارد که شامل نظارت کیفی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و در برخی موارد شرکت‌های حقوقی مشاور است . همچنین کارگزاران اجرای طرح اقدام ملی همچون بنیاد مسکن ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر دستگاه‌های مجری نیز نظارت بر روند اجرا دارند . در نهایت ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ، سازمان‌ها و شرکت‌های ستادی همچون سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید نیز یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنند نظارت است .




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

تمامی موجران و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند .

|

تامین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است . تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

نظرات کاربران