در حال بارگذاری ...

طرح اقدام ملی مسکن در دولت بعد برای جهش تولید مسکن ادامه یابد

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : طرح مثبت اقدام ملی مسکن که توسط وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی بر اجرای آن شده است ، با توجه به وعده رئیس جمهور منتخب مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن ، در صورت تداوم به رفع مشکل مسکن در کشور کمک خواهد کرد .

منصور آرامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مسئولیتی محوله گفت : به‌ نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی باید در زمینه ترخیص کالا‌های اساسی که بخشی از آن بر عهده گمرک و شرکت‌های حمل و نقل نیز هست ، تدبیری بیندیشد تا مدت ماندگاری این کالا‌ها در بنادر کمتر شود . شیوع بیماری کرونا در کشور تاثیراتی را در حوزه‌های مختلف داشته است که حوزه‌ حمل و نقل مسافر و کالا نیز از این تاثیرات بی‌نصیب نمانده است لذا انتظار داریم روند رو به رشد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه متوقف نشود و فعالیت‌ها و خدمات رسانی در این حوزه باقدرت ادامه پیدا کند .

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه علی رغم کاهش حجم واردات کانتینری ، درآمد سازمان بنادر کم نشده است . تأکید کرد : بنظر می‌رسد با منابعی که از این طریق ایجاد می‌شود می‌توان به فعالیت‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی سرعت بیشتری بخشید . امیدواریم با وجود مشکلات تحریم و بیماری کرونا ، فعالیت‌های عمرانی خصوصاً در حوزه بنادر کوچک نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند .

آرامی با اشاره به افتتاح فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت : افزایش وسعت بندر شهید رجایی به حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تعیین تکلیف نشد که باید در دولت آینده انجام شده و از آن استفاده شود . به‌نوبه خود از تمام عزیزان و فعالان در مجموعه  وزارت راه و شهرسازی که زحمات زیادی در این حوزه متقبل می‌شوند ، تشکر و قدردانی می‌کنم .

وی عنوان کرد : وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر ، تلاش زیادی در حوزه‌های تکمیل و احداث جاده‌‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل انجام داده است . باید پیش بینی‌های لازم  برای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای در دستور کار قرار گیرد .

این نماینده مجلس عنوان کرد : اعتبارات در حوزه راه متناسب با نیاز سازمان حمل و نقل و راهداری نیست ، اما اگر امور  اولویت بندی بشوند کار‌ها بهتر انجام می‌شوند .

آرامی درباره طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت ادامه یافتن آن در دولت بعدی نیز گفت : طرح اقدام ملی مسکن که مهندس اسلامی تاکید زیادی بر اجرای آن داشتند ، با توجه به وعده آقای رئیسی مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در هر سال  و نیز ضرورت اجرای راهبرد جهش تولید ، در صورت اجرا به رفع مشکل مسکن در کشور کمک می‌کند و طرح بسیار خوبی است .




مطالب مرتبط

سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

|

شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

|

قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

|

اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

|

نظرات کاربران