در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۷۰۰ متر مربع از اراضی دولتی زاهدان

    متخلفان در بیش از چندین قطعه و در حدود یک هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی روستای تصرفی مذکور اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که یگان حفاظت این اداره کل اقدام به تخریب آن کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف یک هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی غرب زاهدان مجاور سیل بند موسوم به روستای تصرفی چاه موتور ستار در مردادماه امسال خبر داد .

    سرهنگ غلامرضا سراوانی اظهار داشت : در پی دستور مقام قضایی ، یگان حفاظت این اداره کل و پس از هماهنگی های صورت گرفته با فرماندهی انتظامی شهرستان رفع تعرض به یک هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی غرب زاهدان مجاور سیل بند موسوم به روستای تصرفی چاه موتور ستار در مردادماه امسال اجرایی شد .

    وی ادامه داد : متخلفان در بیش از چندین قطعه و در حدود یک هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی روستای تصرفی مذکور اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که یگان حفاظت این اداره کل اقدام به تخریب آن کرد .

    فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : یگان حفاظت این اداره کل به طور مستمر و شبانه روزی تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد می کند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات به طور قانونی و به موقع موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می دهد .

    سراوانی خاطر نشان کرد : شهروندان در مواجهه با هر گونه زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت تماس حاصل کنند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران