در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۵۶ هکتار از اراضی دولتی در تیر ماه سال جاری

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۷۱۳ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۵۶ هکتار در تیر امسال خبر داد .

    جواد خردمند عملکرد یگان را برای تیر امسال تشریح کرد .

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از ۷۱۳ مورد تعرض در اراضی دولتی به مساحت ۵۶ هکتار خبر داد و جمع اجرای احکام را ۵۷ مورد به مساحت ۲۰۸ هکتار و ارزش بیش از ۸۳۴ میلیارد تومان ، برشمرد . بهترین علمکرد در رفع تعرض را استان‌های مرکزی ، فارس و تهران و بهترین عملکرد در اجرای احکام را نیز استان‌های تهران ، آذربایجان‌غربی ، آذربایجان‌شرقی و سمنان به خود اختصاص دادند .

    خردمند میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۹۲۴ مورد عنوان کرد .  

    بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان خرداد امسال (۱۴۰۰) ، شاملِ رفع ۵ مورد تعرض از ۲۰ هزار و ۵۳۳ مترمربع اراضی در آذربایجان‌شرقی ، رفع ۲ مورد تعرض از ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در آذربایجان‌غربی ، رفع ۱۱ مورد تعرض از ۲۷ هزار و ۱۹ مترمربع اراضی در اصفهان ، رفع ۷ مورد تعرض از ۷ هزار و۹۱۱ مترمربع اراضی در البرز است .

    همچنین ، رفع ۲۴ مورد تعرض از ۸ هزار و ۱۵۰ مترمربع اراضی در ایرانشهر ، رفع ۸ مورد تعرض از ۶ هزار و ۳۶۰ مترمربع اراضی در ایلام ، رفع ۱۵ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۲۶ هزار و ۴۰ مترمربع اراضی در بوشهر ، رفع ۲۸ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۳۱ هزار مترمربع در استان تهران ، رفع ۶ مورد تعرض از ۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع اراضی در جنوب کرمان ، رفع ۲ مورد تعرض از ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی در چهارمحال و بختیاری ، رفع ۲ مورد تعرض از ۵۲۶ مترمربع اراضی در خراسان‌جنوبی ، رفع ۷ مورد تعرض از ۲۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی ، رفع ۴ مورد تعرض از ۴ هزار و ۲۹۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی ، رفع فوری تعرض از ۱۳ مورد تعرض از ۵ هزار و ۴۱۸ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در تیر ۱۴۰۰ گزارش شد .

    خردمند همچنین ، رفع یک مورد تعرض از اراضی به مساحت ۳ هزار مورد تعرض در زنجان ، رفع ۴ مورد تعرض از یکهزار و ۵۱۷ مترمربع اراضی در استان سمنان ، رفع ۲ مورد تعرض از ۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی در سیستان‌وبلوچستان ، رفع یک مورد تعرض از ۲۲۰ مترمربع اراضی در شرق سمنان ، رفع ۵۰ مورد تعرض از ۱۲۱ هزار و ۷۱۰ مترمربع اراضی در فارس ، رفع یک مورد تعرض از ۲۵۰ مترمربع اراضی در استان کردستان ، رفع ۲ مورد تعرض از ۷۷۵ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش‌های یگان در این استان‌ها برشمرد .

    به گفته وی، رفع ۳ مورد تعرض از ۵۵۰ مترمربع اراضی استان کرمانشاه ، رفع ۸ مورد تعرض از یکهزار و ۷۷۰ مترمربع اراضی در کهگیلویه‌وبویراحمد ، رفع یک مورد تعرض از ۶۰ مترمربع اراضی در گلستان ، رفع ۲ مورد تعرض از ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع در استان گیلان ، رفع ۲ مورد تعرض از ۳۰ هزار و ۳۶ مترمربع اراضی در لارستان ، رفع ۷ مورد تعرض از ۶۲۰ مترمربع اراضی در لرستان، رفع ۴ مورد تعرض از ۴۹ هزار و ۷۹۸ مترمربع اراضی مازندران ، رفع ۱۱۲ مورد تعرض از ۲۷ هزار و ۱۳۰ مترمربع اراضی در مرکزی ، رفع ۵ مورد تعرض از ۷ هزار و ۶۵۰ مترمربع اراضی در هرمزگان ، رفع ۲ مورد تعرض از اراضی دولتی همدان به مساحت یکهزار و ۹۵ مترمربع و رفع تعرض از ۲۱ مورد اراضی دولتی به مساحت ۶۲ هزار و ۸۷۵ مترمربع در استان یزد از دیگر مواردی است که یگان در استان‌ها برای تیر ۱۴۰۰ به انجام رسانده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران