در حال بارگذاری ...
  • برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

    آزمون به روال سال‌های قبل برای داوطلبان ورود به حرفه مهندسی برگزار می‌شود . با این تفاوت که وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کسانی که برای ورود به حرفه می‌آیند برای برخی از صلاحیت‌های جدید شامل اجرای تاسیسات برقی ، اجرای تاسیسات مکانیکی، ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای و طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان، و کارشناسی ماده ۲۷ مهندسی برای نخستین‌بار ، آرمون برگزار می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان طی ۳ روز از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در سراسر کشور ، خبر داد .

    حامد مانی‌فر از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای ۱۳، ‌۱۴ و ۱۵ مردادماه در سراسر کشور و در هفت رشته معماری ، عمران ، شهرسازی ، تاسیسات‌مکانیکی ، تاسیسات‌برقی ، ترافیک و نقشه‌برداری خبر داد .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون‌ها بر اساس مصوبه شصت و هشتم ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار می‌شود ، گفت : آزمون به روال سال‌های قبل برای داوطلبان ورود به حرفه مهندسی برگزار می‌شود . با این تفاوت که وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کسانی که برای ورود به حرفه می‌آیند برای برخی از صلاحیت‌های جدید شامل "اجرای تاسیسات برقی"، اجرای تاسیسات مکانیکی"، "ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای" و "طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان"، و کارشناسی ماده ۲۷ مهندسی برای نخستین‌بار ، آرمون برگزار می‌کند .

    مانی‌فر با اشاره به اینکه آزمون در ۸۷ حوزه امتحانی به شکل همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، از افزودن ۱۳ شهر جدید و ۱۰ مرکز افزون بر شهرهای موجود و حوزه‌های تعیین شده خبر داد و افزود : افزودن تعداد حوزه‌ها و همچنین برگزاری آزمون در سه روز ، به منظور کاهش تعداد سفرهای بین‌شهری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی شده است .

    وی ادامه داد : در مجموع در این دوره از آزمون‌ها ۲۷۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۷۷ درصد آن ها را آقایان و ۲۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند .

    گفتنی است ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری برای صلاحیت‌های نظارت ، اجرا ، طراحی ، شهرسازی ، ترافیک ، نقشه‌برداری ، تاسیسات برقی در صلاحیت نظارت ، طراحی و اجرا ، تاسیسات مکانیکی در صلاحیت طراحی ، نظارت و اجرا، عمران برای صلاحیت‌های نظارت، اجرا، ارزیابی طرح و اجرای بهسازی ، طراحی و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان برگزار می شود .




    مطالب مرتبط

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران