در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان شمالی طی سال جاری

    در استان خراسان شمالی ۵۹۰ هکتار بافت میانی فرسوده و ۷۱۴ هکتار سکونتگاه های غیر رسمی وجود دارد که بیش از ۵۲ هزار نفر در بافت فرسوده و بیش از ۸۷ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد .

    قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این ۱۷ پروژه شامل احداث خانه محله صادقیه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال ، زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان با اعتبار ۵ میلیارد ریال ، بهسازی پیاده رو حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام خمینی(ره) اسفراین با اعتبار ۵ میلیارد ریال ، احداث پایگاه خدمات اجتماعی شیروان با اعتبار ۹ میلیارد ریال ، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه بجنورد با اعتبار ۷ میلیارد ریال و پروژه بهسازی معابر قلعه کریم اسفراین با اعتبار ۹ میلیارد ریال است .

    وی افزود : همچنین احداث سالن ورزشی باقرخانه ۲ بجنورد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی جوادیه بجنورد با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال ، ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان با اعتبار ۲/۵ ریال ، احداث خانه فرهنگ زمین کشوری شیروان با اعتبار ۸ میلیارد ریال، اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب ارمغان بجنورد با اعتبار ۵ میلیارد ریال ، تامین قیر برای آسفالت معابر محلات بازآفرینی شهری به میزان ۲۴ میلیارد ریال و توانمند سازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی در محلات هدف بازافرینی شطح استان با اعتبار ۱/۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه های بازآفرینی شهری این اداره کل در سال ۱۴۰۰ است .

    قاسمی به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی اشاره کرد و افزود : در استان خراسان شمالی ۵۹۰ هکتار بافت میانی فرسوده و ۷۱۴ هکتار سکونتگاه های غیر رسمی وجود دارد که بیش از ۵۲ هزار نفر در بافت فرسوده و بیش از ۸۷ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند . تعداد کل سهمیه تسهیلات استان ۳۷۰ عدد بوده که از این تعداد ۹۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بانک ها معرفی شده اند و بیش از ۳۸ میلیارد ریال از ابتدای امسال تسهیلات پرداخت شده است . اعتبار کل این ۱۷ پروژه معادل ۱۰۶ میلیارد ریال است که در پروژه های مذکور هزینه خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مهمترین پروژه هایی که اکنون در استان در حال اجرا است اشاره کرد و افزود : احداث سالن ورزشی باقرخان ۲ با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغ قرارداد ۱۵ میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی جوادیه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغ قرارداد ۳۵ میلیارد ریال و پروژه مشارکتی ۲۲۰ واحدی ارمغان بجنورد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی از مهمترین پروژه هایی است که اکنون در استان در حال اجرا هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    مشاورین املاکی که قصد ثبت مبایعه نامه های کاغذی خود را در سامانه خودنویس داشته باشند در صورتی که پروانه کسب آن ها فاقد اعتبار بوده و یا اینکه اقدام لازم برای الکترونیکی شدن پروانه ( شناسه یکتا) خود را انجام نداده باشند امکان ثبت قراردادها را نخواهند داشت .

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران