در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده استان خراسان شمالی

    سقف تسهیلات مشارکت مدنی در پروژه های احداثی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی های مسکن تولیدی در پروژه های احداثی با استفاده از فناوری های نوین به سازندگان حرفه ای ۲۵۰۰ میلیون ریال و برای سایر سازندگان ۲۲۰۰ میلیون ریال است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در استان خبر داد .

    قاسم قاسمی گفت : با توجه به رویکرد و سیاست دولت در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و محلات هدف بازآفرینی و ایجاد مشوق ها و امتیازات ویژه در پلاک های مذکور ، تسهیلات بافت فرسوده بازآفرینی شهری در خراسان شمالی افزایش یافت .

    وی تصریح کرد : سقف تسهیلات مشارکت مدنی در پروژه های احداثی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی های مسکن تولیدی در پروژه های احداثی با استفاده از فناوری های نوین به سازندگان حرفه ای ۲۵۰۰ میلیون ریال و برای سایر سازندگان ۲۲۰۰ میلیون ریال است .

    قاسمی همچنین اضافه کرد : سقف تسهیلات برای پروژه های احداثی بدون استفاده از فناوری های نوین نیز به سازندگان حرفه ای به ازای هر واحد ۲۰۰۰ میلیون ریال و برای سایر سازندگان ۱۴۰۰ میلیون ریال است .

    وی به میزان مبالغ اعطایی به در خصوص تسهیلات قرارداد عاملیت اشاره کرد و افزود : از این میزان مبالغ اعطایی ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرارداد عاملیت با نرخ ۹ درصد می باشد و مابقی مبالغ در قالب اوراق مشارکت با سود ۱۶ درصد و تسهیلات از محل منابع داخلی بانک به صورت بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد است . این مبالغ اعلامی بجز کلان شهرها و شهر تهران می باشد و مبالغ برای این شهرها متمایز با شهرهای کوچک است .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تا کنون در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی در محلات بازآفرینی شهری استان افتتاح شده است .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    نظرات کاربران