در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان در استان گلستان از هفته دوم مهرماه

    طرح مسکن جوانان در ۲۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرایی خواهد شد که تفاهم‌نامه آن با اداره مسکن جوانان استانداری به امضا رسیده و هدف آن نیز روستاهای حریم شهر و روستاهایی است که نیاز به واحدهای مسکونی دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان به شکل پایلوت در استان گلستان و از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود از ارایه تسهیلات ۱۰۰ و ۲۳۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح خبر داد .

    سیدمحمد حسینی در خصوص اجرای طرح مسکن جوانان که به شکل پایلوت در گلستان در حال انجام است ، به ارایه توضیح پرداخت .

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از مهمترین اهداف اجرای طرح مسکن جوانان را ترغیب مردم به ماندن در محل‌های زندگی به ویژه روستاهای و احیای آنها، جلوگیری از مهاجرت اقشار فعال کشاورزی ، کمک به اشتغال روستایی ، کنترل قیمت زمین و مسکن و پیشگیری از حاشیه نشینی روستاییان در اطراف شهرها برشمرد .

    حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ درصد ساکنان استان گلستان در روستاها سکونت دارند ، گفت : طرح مسکن جوانان در ۲۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرایی خواهد شد که تفاهم‌نامه آن با اداره مسکن جوانان استانداری به امضا رسیده و هدف آن نیز روستاهای حریم شهر و روستاهایی است که نیاز به واحدهای مسکونی دارند .

    وی از ثبت‌نام ۱۳ هزار گلستانی در اجرای این طرح خبر داد و افزود : در اجرای این طرح به شکل خودمالک ۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند که به این تعداد از افراد علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قمیت با باز پرداخت ۲۰ ساله ، طراحی و نقشه رایگان از سوی بنیاد ارایه می‌شود . در روش بنیاد ساخت نیز ۲۳۰ میلیون تومان به هر واحد تسهیلات ارزان‌قیمت تعلق می‌گیرد . همچنین ۳ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در استان گلستان  اجرایی و عملیاتی خواهد شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه اراضی طرح مسکن جوانان به نرخ دولتی محاسبه و توسط بنیاد مسکن در یکسال به اتمام می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد ، اعلام کرد : پالایش متقاضیان خودمالکی ۲۰ مرداد و انبوه‌سازی تا پایان مرداد ، نهایی خواهد شد و بعد از آن تامین زمین و ساخت انجام می‌شود . بنیاد مسکن در زمینه تامین زمین به تعداد متقاضیان واجد شرایط تامین زمین انجام داده است . مقرر شده تا در هفته دوم مهرماه همزمان با روز روستا ، عملیات اجرایی طرح مسکن روستایی جوانان آغاز  شود تا ظرف یکسال واحدها به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شود .

    وی اعتبار اولیه طرح مسکن جوانان را برای بنیاد ساخت‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.




    نظرات کاربران