در حال بارگذاری ...

اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۵ درصدی

تلاش می شود عملیات اجرایی این طرح هر چه سریع تر به اتمام برسد و واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : طرح اقدام ملی مسکن این استان در قالب ساخت ۵ هزار و ۷۴۶ واحد با میانگین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با قوت در حال اجراست .

ابوالفضل مهدیار اظهار داشت : به منظور بهره مندی بخش قابل توجهی از شهروندان استان از این طرح ملی ، زمین برای احداث افزون بر ۱۶ هزار واحد مسکونی توسط این اداره کل تامین شد . مجموع ثبت نام کننده این طرح در سیستان و بلوچستان ۳۴ هزار و ۱۴۳ نفر بودند که از این تعداد  ۷۷۵۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند که از میان آنها ۵ هزار و ۷۴۶ نفر اقدام به واریز وجه مورد نظر کردند .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام پروه های طرح اقدام ملی مسکن در استان فعال بوده به طوری که دارای به طور میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی است ، تصریح کرد : تلاش می شود عملیات اجرایی این طرح هر چه سریع تر به اتمام برسد و واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود .

مهدیار داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا ، متاهل بودن ، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن را از شرایط ثبت نام در این طرح  عنوان کرد و افزود : این پروژه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ساخته می‌شود .

وی متعادل شدن بازار مسکن ، کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن، ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی بویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی برشمرد .




مطالب مرتبط

چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

تمامی موجران و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند .

|

یگان حفاظت راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی به شکل جدی و قانونی برخورد می‌کند .

|

نظرات کاربران