در حال بارگذاری ...
  • ‌بازگردانده شدن بیش از ۳۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال در سیستان و بلوچستان

    شهروندان باید در زمان خرید زمین و ملک ، برای اطمینان از اصالت آن از این اداره کل استعلامات لازم را بگیرند . بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای زمین را خریداری کرده و بعدها مشخص می‌شود جزو زمین‌های ملی و دولتی است که در چنین شرایطی افراد علاوه بر ضرر مالی مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۳۵ هزار و ۱۴۱ متر مربع از اراضی دولتی در چهار ماهه امسال توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد .

    عطاء اله اکبری اظهار داشت : این اراضی در قالب ۲۰ پرونده با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل در راستای اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شد . اراضی ملی رفع تصرف شده این مدت دارای ارزش حدود ۲۴۱ میلیارد تومان بوده که با تلاش ماموران حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : یگان حفاظت این اداره کل با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می نماید .

    اکبری با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از زمین‌های ملی گفت : شهروندان باید در زمان خرید زمین و ملک ، برای اطمینان از اصالت آن از این اداره کل استعلامات لازم را بگیرند . بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای زمین را خریداری کرده و بعدها مشخص می‌شود جزو زمین‌های ملی و دولتی است که در چنین شرایطی افراد علاوه بر ضرر مالی مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جهت تماس و اطلاع هم استانی ها به یگان حفاظت از تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات به اراضی ملی و دولتی است .




    مطالب مرتبط

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    نظرات کاربران