در حال بارگذاری ...
  • تشکیل کارگروه تخصصی ، تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی در آذربایجان غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کارگروه تخصصی ، تحویل و تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ، مدیرکل بازرسی استان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه کارشناسان مربوطه تشکیل شد .

    این کارگروه به دنبال نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در روزهای گذشته شکل گرفت .

    بررسی فرایندهای قانونی تحویل ، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی ، نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی ، تبادل‌نظر درخصوص عملیاتی شدن ماده ۱۰ قانون زمین شهری و نیز ارائه برنامه زمانبندی قابل اجرا در شهرستان‌ها از مهمترین موارد مطرح شده در این کارگروه بود .

    تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جهت تسهیل ، تعیین تکلیف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها و همچنین در راستای تکالیف و مأموریت‌های محوله بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی در مرداد سال گذشته منعقد شد .




    مطالب مرتبط

    هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مجری طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان پذیرفتنی نیست و این طرح‌ها باید طبق برنامه ریزی صورت گرفته اتمام و تحویل متقاضیان شوند .

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    نظرات کاربران