در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام‌خمینی (ره)

    در خصوص واگذاری زمین به ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام خمینی (ره) در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که باحمایت وزارت راه و شهرسازی مشکلات تامین اراضی در آن زمین‌ها برطرف شد . مقرر شده است تا اراضی موردنیاز به رایگان به مردم واگذار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی احداث ۴ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام خمینی (ره) از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شد ، مدت زمان اجرای طرح را ۲ سال برشمرد .

    مجید جودی در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی خوزستان به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی آن استان ، اعلام کرد : کاری که توسط بنیاد مسکن در خوزستان آغاز شده، کاری بزرگ است که با حمایت‌های دولت به سرانجام خواهد رسید .

    سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که در زمان جنگ ، تعدادی مهاجر به پیرامون بندر امام خمینی (ره) مهاجرت کرده و در زمین‌های آن مناطق ساکن شدند ، افزود : سال گذشته تعداد ۴ هزار خانوار ساکن در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام شناسایی شدند که با مصوبه دولت در سال ۱۳۹۹ ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساماندهی ۴ هزار واحد شد .

    جودی ادامه داد : در خصوص واگذاری زمین به ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام خمینی (ره) در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که باحمایت وزارت راه و شهرسازی مشکلات تامین اراضی در آن زمین‌ها برطرف شد . مقرر شده است تا اراضی موردنیاز به رایگان به مردم واگذار شود .

    وی با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در محلات هدف پیرامون بندر امام خمینی انجام شده است ، گفت : دولت به منظور تامین تاسیسات زیربنایی ۴۵۰ میلیاردتومان اعتبار پیش‌بینی کرده است که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته اما موفق به دریافت آن از خزانه نشدیم . با این حال مقدمات کار آغاز شده است. اجرای طرح ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام‌خمینی(ره) طرحی دوساله است که با حمایت دولت سیزدهم و همکاری مردم به سامان ، خواهد رسید .

    جودی افزایش تسهیلات ارزان‌قیمت را در مناطق روستایی و شهرهای کوچک که شامل تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است ، راهکاری مناسب برای مشارکت مردم در اتمام طرح های آغاز شده توسط بنیاد مسکن برشمرد و اعلام کرد : در خصوص ارایه تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی ، بانک‌ها همکاری مناسبی داشتند .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    در کلیه سایت های نهضت ملی مسکن در سطح استان مسجد پیش بینی شده است و انشالله در سی و یکمین اجلاس سراسری نماز که قرار است به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شود قصد داریم تعدادی مساجد بین راهی را افتتاح و یک مسجد در سایت نهضت ملی مسکن را با حضور حجت الاسلام قرائتی ، رئیس ستاد ...

    |

    نظرات کاربران