در حال بارگذاری ...
  • جبران کمبود ۵ میلیون مسکن با صنعتی سازی

    ورود وزارت دفاع و حمایت دولت از صنعتی سازی مسکن را باید به فال نیک گرفت . وقتی وزارت دفاع اعلام می کند یک ساختمان ۱۲ طبقه را در شش ماه تحویل می دهیم می توان گفت که با بالا بردن زمان اتمام ساخت این کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی را می توان جبران کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی می توان از صنعتی سازی بهره برد گفت : ورود وزارت دفاع می تواند خبری خوشحال کننده به عرصه ساخت و ساز و صنعت ساختمان باشد .

    تاکید رییس مجلس شورای اسلامی به صنعتی سازی و تفاهمنامه های امضاء شده در دو هفته گذشته از یک سو و تسهیل پرداخت تسهیلات تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان از سوی بانک مسکن نشان می دهد عزم جدی برای صنعتی سازی و دور شدن از سنتی سازی به وجود آمده است .

    مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با هیبنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم گفت : آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ساخت و ساز سالهاست که دچار یک رکود شده است بنابراین برای جبران کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی می توان از روش ها و فناوری های نوین و صنعتی سازی به خوبی بهره برد .

    خسروی ادامه داد : ورود وزارت دفاع و حمایت دولت از صنعتی سازی مسکن را باید به فال نیک گرفت . وقتی وزارت دفاع اعلام می کند یک ساختمان ۱۲ طبقه را در شش ماه تحویل می دهیم می توان گفت که با بالا بردن زمان اتمام ساخت این کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی را می توان جبران کرد .

    رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت مسکن و متعادل شدن عرضه و تقاضا چاره ای جز حمایت از بخش خصوصی و ساخت و ساز نداریم اظهار داشت: نشانه ها و آلارم های خوبی از سوی دولت سیزدهم برای توجه به بخش مسکن دیده می شود . پس اگر به بخش خصوصی توجه شود و تسهیلات خوبی در نظر گرفته شود می توان در طی سال های آینده بخش مسکن و ساخت و ساز را رونق داد .

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت خرید و فروش و معاملات مسکن در ماه های گذشته و حتی در دو هفته نخست مرداد ماه بهبود پیدا کرده است ؟ گفت : دلایل مختلفی برای رکود خرید و فروش وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن است . از ابتدای سال جاری تا ۱۶ مرداد ماه جاری تعداد قراردادهای منعقد شده در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است .




    مطالب مرتبط

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران