در حال بارگذاری ...
  • اتمام بازسازی منطقه زلزله‌زده سی سخت تا قبل از آغاز فصل سرما

    در برنامه بنیاد است تا تمامی زلزله‌زدگان سی‌سخت واحدهای مسکونی خود را طی زمان‌بندی اعلام‌شده دریافت کنند . محدودیت‌های کرونا به‌شدت بر عملیات بازسازی سی‌سخت تاثیر گذاشت اما با تلاش مضاعف و قول مساعدی که بنیاد مسکن داده است تا قبل از فصل سرما ، هیچ خانوار زلزله‌زده سی‌سختی بی‌سر‌پناه نمی‌ماند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، زمان اتمام بازسازی منطقه زلزله‌زده سی سخت اعلام شد .

    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد : تا قبل از آغاز فصل سرما ، هیچ خانوار زلزله‌زده‌ای در سی‌سخت بی‌سرپناه نمی‌ماند و بنیاد به تعهد خود برای بازسازی پایبند است .

    مجید جودی سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که آن بنیاد در زمینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بحران‌ها تجربه‌ای ۳۰ ساله دارد ، گفت : در رابطه با بازسازی واحدهای مسکونی سی‌سخت تمامی تلاش بنیاد آن است که تا قبل از آغاز فصل سرما ، بازسازی واحدهای مسکونی سی‌سخت به اتمام برسد .

    سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مراحل اتمام ۸۵۰ واحد مسکونی تاکنون خبر داد .

    جودی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعهد خود برای اتمام واحدهای مسکونی زلزله‌زده سی‌سخت پایبند است ، افزود : از آنجا که منطقه ، منطقه سردی است ، امیدواریم تا قبل از فصل سرما این کار به اتمام برسد .

    جودی در ادامه بخشی از مشکلات را در روند تکمیل بازسازی واحدهای زلزله‌زده سی‌سخت به کمبود سیمان در کشور مرتبط دانست و افزود : متاسفانه مساله کمبود سیمان بر بازسازی سی‌سخت نیز تاثیر گذاشت . در عین حال بنیاد مسکن ، هماهنگی‌های موردنیاز را با کارخانه‌های سیمان انجام داده است تا مشکلات برطرف شود . 

    وی توضیح داد : دو کارخانه تولید سیمان در کهگیلویه و بویراحمد تعمیراتی داشتند که مدتی تعطیل بودند و به همین دلیل از کارخانه شهرکرد سیمان به سی سخت انتقال می‌دادیم که آن هم به دلیل محدودیت‌هایی که استاندار چهارمحال اعمال کرده بود با مشکلاتی مواجه شد که هم‌اکنون ، هماهنگی‌هایی برای رفع موانع و مشکلات انجام شده است . 

    سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد : در برنامه بنیاد است تا تمامی زلزله‌زدگان سی‌سخت واحدهای مسکونی خود را طی زمان‌بندی اعلام‌شده دریافت کنند . محدودیت‌های کرونا به‌شدت بر عملیات بازسازی سی‌سخت تاثیر گذاشت اما با تلاش مضاعف و قول مساعدی که بنیاد مسکن داده است تا قبل از فصل سرما ، هیچ خانوار زلزله‌زده سی‌سختی بی‌سر‌پناه نمی‌ماند .

    زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶/ ۵ ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند . بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد .

    بر اساس اعلام مدیرکل بنیادمسکن کهگیلویه و بویراحمد، ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که یک‌هزار و ۷۰۰ واحد آن احداثی و مابقی تعمیراتی بودند که تمامی واحدهای تعمیراتی کارشان به اتمام رسید و واحدهای احداثی نیز بنا بر اعلام مسوولان بنیاد مسکن تا قبل از آغاز فصل سرما تکمیل و تحویل مردم زلزله‌زده می‌شود .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران