در حال بارگذاری ...
  • طرح جهش تولید مسکن به رونق این بخش ختم می شود

    مطابق طرح جهش تولید و عرضۀ مسکن بانک‌ها باید حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات سالانه پرداختی را به بخش مسکن و ساختمان اختصاص دهند در غیر این صورت مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد . این در حالی است که طی سال‌های اخیر سهم مسکن از تسهیلات شبکۀ بانکی به شکل باورنکردنی ، زیر ۱۰ درصد بوده است . افزایش این سهم باعث رونق بخش مسکن می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات ‌رییسه مجلس در ارزیابی‌های خود از عملکرد شبکۀ بانکی در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن و ارایه خدمات نوین بانکی در عصر کرونا ، بانک مسکن را حایز جایگاه مناسب در این حوزه‌ها دانست .

    حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو هیات رئیسه مجلس ، اعلام کرد : یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد بانک‌ها در حوزه ارائه خدمات عمومی ، میزان رضایت یا نارضایتی شهروندان از شبکه بانکی است . این شاخص در حال حاضر بیانگر گلایه مردم نسبت به سخت‌گیری‌های زاید در حوزه ارائه ضامن برای دریافت تسهیلات است . این در حالی است که بیشترین میزان رضایت از بانک ها در خصوصِ این شاخص ، مربوط به خدمات بانک مسکن است .

    دلیگانی تصریح کرد : بانک مسکن تنها بانک تخصصی در حوزه ارایه تسهیلات ساخت‌وساز و خرید مسکن است و شاید به همین علت است که خدمات تخصصی و برتر این بانک به متقاضیان تسهیلات باعث شده کمترین نارضایتی مربوط به این بانک باشد ؛ بنابراین می‌تواند کارنامه تسهیلاتی بانک مسکن را مطلوب ارزیابی کرد .

    نماینده مردم اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت : انتظار مجلس از شبکه‌ بانکی برای رونق بخشی به حوزۀ مسکن و ساختمان ، توجه و تعهد به تحقق اهداف طرح جهش تولید مسکن است . این طرح تحول اساسی در بخش مسکن و ساختمان به واسطه سیاست‌های درج‌شده در آن ایجاد می کند . مهم‌ترین بخش این طرح تدارک ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات بدون سپرده است . در این مسیر به نظر می رسد بانک مسکن با کوله‌باری از تجربه پرداخت تسهیلات در طرح مسکن مهر و همین‌طور مسکن ملی می‌تواند کمک بزرگی کند .

    عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد ، مطابق طرح جهش تولید و عرضۀ مسکن بانک‌ها باید حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات سالانه پرداختی را به بخش مسکن و ساختمان اختصاص دهند در غیر این صورت مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد . این در حالی است که طی سال‌های اخیر سهم مسکن از تسهیلات شبکۀ بانکی به شکل باورنکردنی ، زیر ۱۰ درصد بوده است . افزایش این سهم باعث رونق بخش مسکن می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست .

    |

    در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    نظرات کاربران