در حال بارگذاری ...
  • دستور کار دولت در بخش مسکن همان محتوای طرح جهش تولید مسکن است

    در واقع دولت باید تسهیلگری و کمک کند به بخش خصوصی و ما اگر بخش خصوصی را در تولید مسکن مداخله بیشتری بدهیم و خودمان فقط نقش تسهیلگری داشته باشیم ، توانایی بخش خصوصی در حوزه مسکن ، تولید بیش از یک‌میلیون واحد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ، دستور کار دولت جدید در بخش مسکن مشخص است و همان محتوای طرح جهش تولید مسکن است که بر اساس آن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود .

    شریعتی افزود : وزیر جدید راه و شهرسازی باید تسهیل کننده فضای بازار مسکن برای سرمایهگذاری بخش خصوصی باشد . کشور به سالی یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد . این میزان ساخت و ساز کاملاً در توان شرکتهای ساختمانی و انبوهسازان است اما مشروط به آنکه دولت سیاستهای حمایتی برای سرمایهگذاری بخش خصوصی در بازار ساخت و ساز اتخاذ کند .

    این نماینده مجلس تاکید کرد : باید از نیمۀ دوم سال جاری به یکسری از قوانین و دستورالعمل‌ها برسیم تا قوانین کار و فضای کسب‌وکار را برای کسانی که می‌خواهند در حوزه تولید و کارآفرینی ورود نمایند ، سهل کنیم .

    نماینده بهشهر افزود : برنامه وزارت راه و شهرسازی برای جبران عقب‌افتادگی مسکن طبق مصوبه مجلس روشن است و امیدواریم به‌سمت عملیاتی کردن برنامه ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در طول سال قدم بردارد . در واقع دولت باید تسهیلگری و کمک کند به بخش خصوصی و ما اگر بخش خصوصی را در تولید مسکن مداخله بیشتری بدهیم و خودمان فقط نقش تسهیلگری داشته باشیم ، توانایی بخش خصوصی در حوزه مسکن ، تولید بیش از یک‌میلیون واحد است . اگر وزیر بتواند در واقع با اعمال مدیریت و فرماندهی درست در این موضوع عمل کند ، به اعتقاد بنده با پهنۀگسترده‌ای که ما در کشور داریم با این روستاها و شهرها و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با یک تقسیم‌بندی در تمام نقاط کشور می‌توانیم به‌راحتی به عدد یک‌میلیون واحد برسیم .

    وی با بیان اینکه باید از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کنیمو موانع کسب‌وکار را از سر راه برداریم ، گفت : مهم‌ترین قسمت که به‌عنوان هستۀ مرکزی کار است ، همان رونق تولید است که باید این امر اتفاق بیفتد .

    وی به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و افزود : بنده با یک کار غیرمتعارف بی‌شک مخالف هستم باید یک کار متعارف صورت بگیرد و با ظرفیت موجود و نیروهای انسانی و متخصص بی‌شک باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود و متناسب با آن‌ها منابع تخصیص داده شود .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    نظرات کاربران