در حال بارگذاری ...
  • تشریح موانع خروج از رکود در بخش مسکن

    نیاز بازار مسکن به ساخت سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای تعادل بخشی عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها است . هرچقدر میزان ساخت مسکن پایینتر از این سطح باشد ، اثر آن به شکل کمبود عرضه و در نتیجه رشد قیمت مسکن بروز پیدا می کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان بزرگترین مانع تولید ، عرضه و ساخت مسکن که خود مانعی برای صاحب خانه شدن اقشار جامعه شده است را معرفی کرد .

    محمدحسن اصفری اعلام کرد : در حال حاضر رشد شدید قیمت مصالح ساختمانی در کنار جهش قیمت زمین از یک سو و کاهش توان اقتصادی خانوارهای فاقد مسکن برای خرید خانه از سوی دیگر مانعی برای رونق بخش مسکن و ساختمان شده است و رکود فعلی ناشی از این دو مانع است .

    اصفری در عین حال افزود : طرح اقدام ملی تولید مسکن که در قالب آن ، زمین با اجاره بلند‌مدت برای ساخت انبوه مسکن از طرف دولت در اختیار سازنده ها قرار داده می شود ، می تواند تا حدودی تورم زمین را تحت کنترل قرار دهد اما برای کنترل اثر تورمی مصالح ساختمانی نیز باید سیاست یارانه ای و حمایتی در بازار ساخت وساز مسکن به اجرا در بیاید تا انبوه سازان و تولیدکنندگان به شکل مستقیم از این یارانه ها منتفع شوند .

    این نماینده مجلس خطاب به شبکه بانکی نیز درخواست کرد ، اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در سه محور تامین مسکن ارزان ، تسهیل ازدواج جوانان و رشد میزان اشتغال در کشور متمرکز شود. او با اشاره به طرح جهش تولید مسکن گفت : در صورت اجرایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون، بانک ها موظف می شوند ، ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی را به بخش مسکن و ساختمان اختصاص دهند. این تخصیص می تواند باعث برون رفت مسکن از رکود عظیم شود .

    اصفری تصریح کرد : نیاز بازار مسکن به ساخت سالانه ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای تعادل بخشی عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ها است . هرچقدر میزان ساخت مسکن پایینتر از این سطح باشد ، اثر آن به شکل کمبود عرضه و در نتیجه رشد قیمت مسکن بروز پیدا می کند .




    مطالب مرتبط

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    نظرات کاربران