در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی بازار مسکن و اجاره با برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

    در کنار اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن ، بهره‌مندی از ظرفیت انبوه‌سازان می‌تواند موثر واقع شده است و آقای قاسمی از آن ظرفیت‌ها نیز استفاده خواهد کرد . اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به موضوع دلالی در بخش مسکن پایان بدهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : بر اساس برنامه ارایه شده توسط رستم قاسمی ، پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی ، نوسازی ناوگان هوایی ، ناوگان حمل و نقل زمینی ، تولید مسکن به انجام می‌رسد .

    صدیف بدری در خصوص انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و نظر نمایندگان مجلس در خصوص برنامه‌های ارایه شده توسط وی در حوزه راه و مسکن ، با اشاره به اینکه رستم قاسمی فرد متخصصی در حوزه عمران بوده و تجربیات ارزشمندی در این خصوص دارد ، اعلام کرد : وی یک مدیر توانمند در حوزه‌های زیربنایی کشور است و در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و وزارت نفت تجربه‌های موفقی از خود به جای گذاشت که این تجربیات به ویژه در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مشهود است .

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تجربیات قاسمی را در حوزه مسکن نیز قابل‌تامل عنوان کرد و افزود : برنامه‌های آقای قاسمی در خصوص مسکن در کمیسیون عمران مورد تایید نمایندگان این کمیسیون قرار گرفت و نمایندگان در مجموع به برنامه‌های وی نظر مثبت دادند . با توجه به برنامه های ارایه شده توسط قاسمی می‌توان انتظار داشت پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی نوسازی ناوگان هوایی و ناوگان حمل و نقل زمینی،تولید مسکن به انجام برسد . همچنین ، کمیسیون عمران مجلس  اعلام آمادگی کرده است تا در تمامی زمینه‌های حوزه های راه و شهرسازی همراه وزارت راه و شهرسازی باشد .

    وی درخصوص بخش مسکن وتحرک بخشیدن به این بخش نیز اعلام کرد : در خصوص بخش مسکن ، قانون جهش تولید مسکن که بر اساس آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اجرا خواهد شد می‌تواند در تامین مسکن برای اقشار مختلف موثر باشد .

    بدری گفت : در کنار اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن ، بهره‌مندی از ظرفیت انبوه‌سازان می‌تواند موثر واقع شده است و آقای قاسمی از آن ظرفیت‌ها نیز استفاده خواهد کرد . اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به موضوع دلالی در بخش مسکن پایان بدهد . در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ، ضمن تکمیل مشخصات املاک و واحدهای مسکونی کشور ، مالیات برخانه‌های خالی می‌تواند موثر باشد. همچنین اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را در بخش مسکن برطرف کند . با این راهکارها، واحدهای مسکونی مازاد می‌تواند به بازار مسکن سرریز شود که هم در حوزه اجاره و هم خرید و فروش مسکن می‌تواند موثر باشد .

    وی تاکید کرد : برای کارگران و اقشار و دهک‌های کم درآمد باید زمین رایگان همراه با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این اقشار قرار بگیرد و باید شرایطی فراهم شود تا این دهک ها نیز ضمن توانمند شدن بتوانند صاحب خانه شوند که این موارد در برنامه‌های آقای قاسمی مورد توجه قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران