در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمادگی مجلس برای تصویب لوایح مرتبط با تولید انبوه مسکن

    انتظار این است که وزیر راه و شهرسازی صرفا به منابع دولتی متکی نباشد و بتواند از ظرفیت منابع غیردولتی و فعالیت‌های مشارکتی استفاده کند و بتواند مدل‌هایی از تامین منابع مالی را تعریف کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی تقویت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم شیراز از آمادگی مجلس برای تصویب لوایح مرتبط با تولید انبوه مسکن خبر داد و گفت : وزیر راه و شهرسازی صرفا به منابع دولتی متکی نباشد و با بهره‌مندی از ظرفیت منابع غیردولتی و فعالیت‌های مشارکتی ، مدل‌هایی از تامین منابع مالی را تعریف کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی تقویت شود .

    جعفر قادری در خصوص معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و نظر نمایندگان درباره برنامه پیشنهادی ارایه شده توسط وی ، ضمن اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های مهم و کلیدی است ، گفت : وزیر معرفی شده راه و شهرسازی یکی از افراد کارکشته و مسلط به کار است که با توجه به تجربیاتی که در قرارگاه خاتم الانبیاء داشته ، شناخت کافی از حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی دارد . همچنین قاسمی با حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ساخت بنادر مهم ، ساخت فرودگاه‌ها و ساخت جاده‌های فرعی ، روستایی ، آزادراه و بزرگراه مشارکت فعال داشت و بسیاری از پروژه‌های راه و شهرسازی توسط وی تامین مالی شده و یا به عنوان پیمانکار طرف قرارداد وزارت راه بوده است .

    نماینده مردم شیراز ادامه داد : رستم قاسمی در ساخت مسکن تسلط کافی دارد و  پروژه‌های مهمی را به اجرا درآورده است . بنابراین از نظر فنی و تکنولوژی درحوزه کاری وزارت راه و شهرسازی مسلط است .

    قادری با اشاره به اینکه رستم قاسمی تجربیات ارزشمندی در زمینه تامین منابع مالی داخلی و خارجی دارد ، تصریح کرد : با توجه به تجربیات قاسمی ، در عرصه‌های مختلف راه و مسکن، نمایندگان مجلس نظر مساعدی روی وی دارند و وی به عنوان یکی از وزرای با تجربه با رای بالا انتخاب خواهد شد.

    نماینده مردم شیراز در بیان انتظار نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی گفت : انتظار نمایندگان مجلس است که وزیر راه و شهرسازی انتظارات و دغدغه‌های مردم را در بخش‌های مختلف همچون مسکن و راه پاسخ مناسب بدهد . همچنین وزیر راه باید بتواند تسهیل عبور و مرور در مسیرهای ترانزیتی و اتصال کشور با کشورهای همسایه را برقرار کند و در موضوع راه‌های روستایی نیز فعالیت‌های چشمگیری از خود نشان دهد .

    قادری ادامه داد : انتظار این است که وزیر راه و شهرسازی صرفا به منابع دولتی متکی نباشد و بتواند از ظرفیت منابع غیردولتی و فعالیت‌های مشارکتی استفاده کند و بتواند مدل‌هایی از تامین منابع مالی را تعریف کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی تقویت شود .

    با تولید انبوه مسکن جلوی افزایش قیمت گرفته شود

    وی تصریح کرد : وزیر راه و شهرسازی باید تلاش کند تا دو حوزه راه و مسکن و شهرسازی را فعال کند و بتواند علاوه بر آنکه به تقاضای مردم پاسخ مناسب می‌دهد با تولید انبوه مسکن پاسخگوی اشتغال و درآمد در این بخش باشد . همچنین در شرایطی که بخش مسکن افزایش قیمت داشته است باید تدابیری اتخاذ کند تا جلوی افزایش قیمت با افزایش عرضه مسکن گرفته شود .

    قادری افزود : انتظار است تا وزیر راه و شهرسازی تدابیری داشته باشد تا نقدینگی به سمت مسکن بیایبد . همچنین پیشنهاد می‌شود از ظرفیت اراضی دولتی برای ساخت مسکن بهره گرفته شود و منابع  مردمی و ظرفیت انبوه‌سازان در تولید مسکن به کار گرفته شود . مجلس آمادگی دارد تا طرح‌ها و لوایحی که برای بهبود تولید مسکن مناسب ارایه می شود را به تصویب برساند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نخستین نشست کارگروه مشارکت و انبوه‌سازی با هدف مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن و آسیب‌شناسی مدل‌های گذشته مشارکت ، ...

    |

    نظرات کاربران