در حال بارگذاری ...
  • ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش مسکن

    با توجه به اینکه احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور در برنامه دولت سیزدهم قرار گرفته است و این تصمیمی است که در مجلس مصوب شده است ، انتظار است تا در چهار سال آینده هر سال یک میلیون و با منابع دولتی و منابع محدوده موجود این واحدها و این هدف‌گذاری به انجام برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم شیراز در مجلس با اعلام اینکه برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم رفع بخشی از دغدغه‌های مردم را سبب می‌شود بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش مسکن تاکید کرد .

    حجت‌اله فیروزی در خصوص معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و انتظارات نمایندگان ملت از وی در حوزه‌های راه و شهرسازی گفت : رستم قاسمی یکی از گزینه‌های مناسبی است که از سوی رییس‌جمهور برای پست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد . وی به لحاظ تحصیلاتی و تجربی برای این‌کار مناسب است . سابقه مدیریتی رستم قاسمی در ۲۵ سال گذشته در فعالیت‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی گذشته است .

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد : رستم قاسمی ضمن آنکه در مهندسی سپاه و حوزه‌های مرتبط با راه ، باند و مسکن فعالیت کرده است ، در ساخت اسکله‌های مهم و بنادر کشور یا مدیر پروژه بوده و یا به عنوان فرمانده قرارگاه ، راهبردها ، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها را برعهده داشت . حوزه اسکله و دریا و حمل و نقل دریایی یکی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی است که آقای قاسمی در آن حوزه فعالیت داشت . یکی از بنادر مهم کشور بندر شهید رجایی بود که وی مدیر و مجری پروژه بود . در حوزه فرودگاهی و توسعه فرودگاه‌ها در موضوع راه و باند و ریل و راه‌آهن نیز تجربه‌های موفقی از آقای قاسمی به جای مانده است . بسیاری از خطوط ریلی و راه‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار احداث شده است .

    وی خاطرنشان کرد : قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ و کم نظیر پیمانکاری در کشور بخش قابل توجهی از ابنیه و مسکن را در کشور اجرا کرده است . پیشتر نیز طرح‌های مختلف مسکن در قالب طرح مسکن مهر و شهرک های مسکونی و واحدهای سازمانی توسط قرارگاه خاتم احداث و در اختیار سپاه و نیروهای مسلح و یا در اختیار مجموعه های دولتی قرار گرفت .

    فیروزی گفت : آقای قاسمی از افرادی هستند که از بدنه کارشناسی سپاه رشد و مدارج مدیریتی را به شکل پلکانی طی کرد . وی یک دوره نیز در دولت دهم سابقه وزارت را در وزارت نیرو تجربه کرد و ارتباطات سازمانی دولت را نیز به خوبی می‌شناسد .

    فیروزی در خصوص برنامه‌های رستم قاسمی در بخش مسکن نیز اعلام کرد : با توجه به اینکه احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور در برنامه دولت سیزدهم قرار گرفته است و این تصمیمی است که در مجلس مصوب شده است ، انتظار است تا در چهار سال آینده هر سال یک میلیون و با منابع دولتی و منابع محدوده موجود این واحدها و این هدف‌گذاری به انجام برسد . با توجه به برنامه‌های جامعی که توسط آقای قاسمی ارایه شده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای بخش مسکن بهره گرفته خواهد شد و حوزه مسکن جهش قابل‌توجهی خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    نظرات کاربران