در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از ۱۲۸ پروژه بنیاد مسکن استان گیلان طی هفته دولت

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همزمان با هفته دولت ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هفته دولت به بهره برداری می رسد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان این پروژه ها را شامل ۲۰ پروژه اجرای طرح هادی ، ۱۰۲ پروژه تهیه و بازنگری طرح هادی ، اهدای بیش از پنج هزار و ۳۰۰ برگ سند مالکیت ، واگذاری ۲۲ قطعه زمین در حوزه عمران روستایی عنوان کرد . به اهتمام  تمامی دستگاه های دولتی ، در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با افتتاح  و راه اندازی این پروژه ها در روستا و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر ، پنج هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شوند .

    اکبرزاده با اشاره به افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به یک میلیارد ریال نیز افزود : طی هفته دولت ۶ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی بهره مند از این تسهیلات به بهره برداری خواهد رسید .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان طرح مسکن مهر را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن عنوان و بیان کرد : در ۵ شهر استان تعداد ۵۱ واحد مسکن مهر ۲ طرح خود مالک و ۹۹ ساله افتتاح می شود .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به فعالیت دفتر مشارکت های مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) گفت : در این مدت برای ۴۶ خانوار برای ساخت و یا تعمیر و تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی و کمک به رهن و اجاره مسکن افراد محروم و نیازمند ۲ هزار و ۷۶۰ میلیون ریال از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) پرداخت شد .

    وی ادامه داد : همچنین ۲ هزار و ۹۳۸ میلیون ریال توسط افراد خیر و نیکوکار به حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) واریز شد . انجمن خیران مسکن ساز گیلان فاز ۳ پروژه ۶۲۷ واحدی حضرت ثامن الائمه (ع) رشت را با ۱۸۶ واحد مسکونی به اتمام رسانده و  به متقاضیان واجد شرایط تحویل دادند .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت : کار ساخت این پروژه با احداث ۶۲۷ واحد در قالب ۳ فاز به منظور تامین مسکن محرومان به طور کامل  به پایان رسیده است ؛ ضمن اینکه انجمن خیران مسکن ساز استان در حال برنامه ریزی برای اخذ زمین و شروع یک پروژه جدید جهت تامین سرپناه جامعه هدف خود (محرومان) می باشد .




    مطالب مرتبط

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران