در حال بارگذاری ...
  • صدور ۳۶۷۵ جلد سند مالکیت شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان

    به منظور تسهیل صدور سند برای متقاضیان ، طی کلیه مراحل قانونی به نیابت از متقاضیان انجام می گیرد و نیازی به حضور افراد و طی فرآیند صدور سند در قسمت های مختلف نمی باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در این خصوص گفت : از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیر ماه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۶۷۵ سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده است .

    مهندس منبتی افزود : در راستای تثبیت مالکیت ساکنین روستاها و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همراهی اداره ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور اسناد مالکیت طبق برنامه های تدوین شده سالیانه، به شناسایی روستاها و شهرهای مستعد اقدام و املاک واقع در محدوده آن ها سند دار می گردد .

    وی در ادامه گفت : به منظور تسهیل صدور سند برای متقاضیان ، طی کلیه مراحل قانونی به نیابت از متقاضیان انجام می گیرد و نیازی به حضور افراد و طی فرآیند صدور سند در قسمت های مختلف نمی باشد .

    مهندس منبتی صدور اسناد مالکیت در روستا ها را الفبای هویت بخشی به شهرها و روستاها و سبب  شناسه دار شدن کلیه اماکن در مناطق هدف خواند و در ادامه گفت : از همه مهمتر این اقدام سبب مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها شده است که می تواند نقش مهمی در پایداری روستاها داشته باشد.

    همچنین در پایان مهندس منبتی عنوان کرد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افتخار دارد ، از ابتدای فعالیت تاکنون تعداد ۹۴ هزار و ۲۸۱ جلد سند مالکیت در شهرها و روستاهای استان به متقاضیان اهدا کرده است که گام مهی در هویت بخشی به مفهوم مالکیت حقوقی در استان است .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران