در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع بیت‌المال در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی استان اصفهان

    حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است لذا مردم عزیز اصفهان نیز می‌بایست در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ ۲۵۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان خبر داد .

    عبدالحسین پارسایی‌راد بیان داشت : مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات این اداره‌کل در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سو استفاده‌کنندگان است لذا با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کنیم . با تلاش‌های صوت گرفته در پنج ماه اخیر بیش از ۲۰ هزار و ۳۹۰ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد که اراضی بازپسگیری شده در راستای اجرای ۳۰ فقره رای قطعی قضایی و به جهت رفع تصرفات غیر مجاز در سطح استان انجام شده است .  

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶۰ مورد طرح دعوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف انجام شده است عنوان کرد : متراژ اراضی تصرفی مرتبط با این پرونده‌ها در مجموع ۵۲.۹ هکتار است .  

    وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل و حمایت جدی دستگاه قضایی منتج به اخذ ۲۵۹ رای به نفع دولت و بیت‌المال شد اذعان داشت : این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از ۸۶۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است .  

    پارسایی‌راد اذعان داشت : حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است لذا مردم عزیز اصفهان نیز می‌بایست در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل کنند .  

    وی عنوان کرد : عوامل یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند . همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند .  

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند ، گفت : اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت . 




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    نظرات کاربران