در حال بارگذاری ...
  • بانک‌ مسکن متعهد به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان است

    در بخش مسکن شاهد تبعات بی‌ثباتی اقتصاد هستیم . بی‌ثباتی‌ در سال‌های اخیر باعث خریدهای سرمایه‌ای آپارتمان و‌ کمبود عرضه برای خریدهای مصرفی خانوارها شد و جهش قیمت مسکن را موجب شد . همچنین این جهش‌های‌ مکرر قیمت ، به قدرت خرید مسکن‌ نیز آسیب وارد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : بانک مسکن همواره متعهد به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان بوده است و برای ادامه این ماموریت نیاز دارد سرمایه‌اش افزایش پیدا کند و حمایت‌های لازم در دولت از این بانک صورت بگیرد .

    محمود شایان با اشاره به سه هدف مدنظر گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی ، گفت : خاندوزی در نظر دارد با سیاست‌هایی که در وزارت اقتصاد قصد تحقق آنها را دارد ، ثبات را به اقتصاد کلان برگرداند ، رشد اقتصادی را رقم بزند و معیشت خانواده‌ها را با تقویت قدرت خرید بهبود‌ ببخشد . این سه هدف ، مهمترین گلوگاه‌های اقتصادی در کشور است که چالش‌های متعدد در حوزه‌های مختلف بوجود آورده است .

    شایان در تحلیل اهمیت اهداف سه گانه مدنظر وزیر پیشنهادی اقتصاد به مشکلات پیچیده بخش مسکن اشاره کرد و افزود : در بخش مسکن شاهد تبعات بی‌ثباتی اقتصاد هستیم . بی‌ثباتی‌ در سال‌های اخیر باعث خریدهای سرمایه‌ای آپارتمان و‌ کمبود عرضه برای خریدهای مصرفی خانوارها شد و جهش قیمت مسکن را موجب شد . همچنین این جهش‌های‌ مکرر قیمت ، به قدرت خرید مسکن‌ نیز آسیب وارد کرد . بنابراین همانطور که ملاحظه می‌شود ، بازارهای مهم همچون بازار مسکن تاوان مشکلات بزرگتر در بخش اقتصاد را می‌دهند . اکنون خاندوزی قصد دارد با احیای ثبات در اقتصاد کلان ، آرامش قیمتی را به بازارهای دارایی و مصرفی مورد استفاده خانوارها بازگرداند .

    مدیر عامل بانک مسکن  بعد دوم برنامه خاندوزی را ، توجه به توان مالی و اعتباری بانک‌ها دانست . خاندوزی معتقد است اگر توانایی بانک‌ها در تامین مالی کاهش پیدا کند ، توسعه بنگاه‌های تولیدی و رشد اقتصادی با تهدید روبرو می‌شود .

    شایان افزود : اکنون می‌توان در شبکه بانکی ، به تحولات مثبت در سیاست‌های بالادست در آینده امیدوار بود . ما در بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی در بخش مسکن کاملا منتظر چنین دیدگاهی در دولت بودیم تا مسیر لازم برای تقویت بنیه‌ تسهیلات‌دهی به فعالان بازار مسکن فراهم بیاید . بانک مسکن همواره متعهد به تامین مالی بخش مسکن و ساختمان بوده است و برای ادامه این ماموریت نیاز دارد سرمایه‌اش افزایش پیدا کند و حمایت‌های لازم در دولت از این بانک صورت بگیرد. حضور خاندوزی ‌در وزارت اقتصاد می‌تواند امید ما را تضمین کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی فردوسی مشهد در ۲ فاز و در زمینی به مساحت ۶ هکتار در مجاورت میدان فردوسی شهر مشهد و با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از شرکت‌های تابعه بانک مسکن در حال اجراست .

    |

    در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    نظرات کاربران