در حال بارگذاری ...

اجرای طرح هادی در ۳۳ درصد از روستاهای استان آذربایجان‌غربی

در ۷۱۸ روستا طرح هادی اجرایی شده است که در آمار استانی میانگین آذربایجان غربی ۳۳.۱ درصد است . از لحاظ آماری استان آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده است لذا بیش از ۶۵ درصد جمعیت روستایی در این ۷۱۸ آبادی قرار دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت : در بیش‌ از ۷۱۸ آبادی آذربایجان‌ غربی ، طرح هادی اجرایی شده است که میانگین استان آذربایجان‌غربی در این زمینه ۳۳.۱ درصد است .

محمود بدلی اظهار داشت : در سطح استان آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ آبادی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۶۸ آبادی بیش از ۲۰ خانوار هستند .

وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی انجام شده توسط بنیاد مسکن ، تصریح کرد : تمام طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های هادی آبادی‌ها انجام شده است و با تخصیص اعتبار ، مراحل اجرایی این طرح‌ها انجام خواهد شد . افق طرح‌های تدوین شده ۱۰ ساله بوده و بعد از گذشت ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرند و ضوابط نهایی تهیه شده در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد .

بدلی ادامه داد : در ۷۱۸ روستا طرح هادی اجرایی شده است که در آمار استانی میانگین آذربایجان غربی ۳۳.۱ درصد است . از لحاظ آماری استان آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده است لذا بیش از ۶۵ درصد جمعیت روستایی در این ۷۱۸ آبادی قرار دارند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت : بیش‌ از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی است که تاکنون بیش از ۸۸ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است .

بدلی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به بنیاد در راستای اجرای طرح هادی ، تصریح کرد : هم اکنون در ۱۱۰ آبادی طرح هادی اجرا می‌شود و در صورت اختصاص منابع مالی تعداد طرح‌های اجرایی افزایش خواهد یافت .

وی با بیان اینکه با مشارکت‌های دهیاران و اهالی ، بیش از ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار مترمربع معادل ۷۴۲ کیلومتر از سطح معابر ۵۳۲ روستا آسفالت شده است ، ادامه داد : بنیاد مسکن آمادگی دارد که با اختصاص قیر یارانه ای سطح معابر روستایی را آسفالت کند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح هادی بافت روستایی را احیا می‌کند ، اظهار داشت : تثبیت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس رونق سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی ، افزایش کیفیت زندگی و ارتقای معیشت و سطح رفاهی از جمله مزایای طرح هادی روستایی است . اجرای طرح بافت با ارزش روستای گورچین قلعه ارومیه و سونیاس مهاباد نیز در دست اقدام است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار سمنان با حضور در دو پروژه ۱۶۰ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۶۰ واحدی فجر آخرین روند اجرایی پروژه ها و پیشرفت ...

|

از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

|

تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

|

نظرات کاربران