در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح هادی در ۳۳ درصد از روستاهای استان آذربایجان‌غربی

    در ۷۱۸ روستا طرح هادی اجرایی شده است که در آمار استانی میانگین آذربایجان غربی ۳۳.۱ درصد است . از لحاظ آماری استان آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده است لذا بیش از ۶۵ درصد جمعیت روستایی در این ۷۱۸ آبادی قرار دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت : در بیش‌ از ۷۱۸ آبادی آذربایجان‌ غربی ، طرح هادی اجرایی شده است که میانگین استان آذربایجان‌غربی در این زمینه ۳۳.۱ درصد است .

    محمود بدلی اظهار داشت : در سطح استان آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ آبادی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۶۸ آبادی بیش از ۲۰ خانوار هستند .

    وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی انجام شده توسط بنیاد مسکن ، تصریح کرد : تمام طرح‌های مطالعاتی و طرح‌های هادی آبادی‌ها انجام شده است و با تخصیص اعتبار ، مراحل اجرایی این طرح‌ها انجام خواهد شد . افق طرح‌های تدوین شده ۱۰ ساله بوده و بعد از گذشت ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرند و ضوابط نهایی تهیه شده در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد .

    بدلی ادامه داد : در ۷۱۸ روستا طرح هادی اجرایی شده است که در آمار استانی میانگین آذربایجان غربی ۳۳.۱ درصد است . از لحاظ آماری استان آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده است لذا بیش از ۶۵ درصد جمعیت روستایی در این ۷۱۸ آبادی قرار دارند .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت : بیش‌ از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی است که تاکنون بیش از ۸۸ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است .

    بدلی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به بنیاد در راستای اجرای طرح هادی ، تصریح کرد : هم اکنون در ۱۱۰ آبادی طرح هادی اجرا می‌شود و در صورت اختصاص منابع مالی تعداد طرح‌های اجرایی افزایش خواهد یافت .

    وی با بیان اینکه با مشارکت‌های دهیاران و اهالی ، بیش از ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار مترمربع معادل ۷۴۲ کیلومتر از سطح معابر ۵۳۲ روستا آسفالت شده است ، ادامه داد : بنیاد مسکن آمادگی دارد که با اختصاص قیر یارانه ای سطح معابر روستایی را آسفالت کند .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طرح هادی بافت روستایی را احیا می‌کند ، اظهار داشت : تثبیت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس رونق سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی ، افزایش کیفیت زندگی و ارتقای معیشت و سطح رفاهی از جمله مزایای طرح هادی روستایی است . اجرای طرح بافت با ارزش روستای گورچین قلعه ارومیه و سونیاس مهاباد نیز در دست اقدام است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار سمنان با حضور در دو پروژه ۱۶۰ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۶۰ واحدی فجر آخرین روند اجرایی پروژه ها و پیشرفت ...

    |

    از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

    |

    تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

    |

    نظرات کاربران