در حال بارگذاری ...

آغاز‌ عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر در یکی از نقاط حاشیه شهر زابل

در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی به طول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت آب های سطحی به طول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است . این پروژه مهم‌ بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر و بهسازی معابر یکی نقاط حاشیه نشین شهر زابل همزمان با هفته دولت با حضور نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت : این پروژه در خیابان هیرمند ۸۸ شهر زابل و با هدف ایمن سازی ، هدایت آبهای سطحی و زیباسازی این محله حاشیه نشین اجرایی شده است .   

عطاءاله اکبری ادامه داد : در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی به طول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت آب های سطحی به طول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است . این پروژه مهم‌ بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود .

اکبری با اشاره به اهمیت هدایت آب های سطحی گفت : این اقدام در راستای بازآفرینی محلات حاشیه شهر زابل و به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی در زمان بارندگی عملیاتی شده است . سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل حاشیه نشینی شهرستان زابل توسط این اداره کل هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان ۵۰ پروژه باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را به عنوان محرک رشد و توسعه این محلات در چند سال اخیر مورد توجه قرار  داده است.




مطالب مرتبط

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

|

تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

|

در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

|

نظرات کاربران