در حال بارگذاری ...

تحویل ۱۳ پلاک از سوی اداره کل منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی لرستان

در چند ماه آینده نیز مابقی اراضی ملی در سطح شهرستان‌های استان براساس تفاهم‌نامه مذکور به این اداره کل تحویل خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و‌شهرسازی لرستان از تحویل ۱۳ پلاک از سوی اداره کل منابع طبیعی به راه و شهرسازی استان خبر داد .

وحید کرم‌الهی در جلسه حفظ و حراست از منابع ملی که با حضور مدیرکل و معاونین منابع طبیعی استان برگزار شد ، بیان کرد : این جلسه در راستای تفاهم‌نامه بین وزارت راه و‌ شهرسازی و جهاد کشاورزی و به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شد .

وی بر اهمیت حفظ و صیانت از اراضی ملی و اخذ اسناد دولتی بر انجام امر تحویل و تحول اراضی ملی از اداره کل منابع طبیعی لرستان تاکید داشت و اعلام کرد : در سال ۱۴۰۰ ، ۱۳ پلاک اصلی با مساحت ۳۰۰ هکتار توسط منابع طبیعی استان به راه و شهرسازی لرستان تحویل داده شده است .

مدیرکل راه و‌ شهرسازی لرستان افزود : در چند ماه آینده نیز مابقی اراضی ملی در سطح شهرستان‌های استان براساس تفاهم‌نامه مذکور به این اداره کل تحویل خواهد شد .

کرم‌الهی گفت : این تحویل و تحولات بر اساس ماده ۱۰ زمین‌شهری و ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی همین قانون انجام شده است . همچنین مقرر شد یگان‌های حفاظت هر دو دستگاه به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت مشترک نهایت تلاش خود را با همکاری دستگاه قضایی استان داشته باشند .




مطالب مرتبط

به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس امسال جهت اطلاع‌رسانی با نصب ۴۱ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی ، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به ...

|

مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان از رفع تصرف ۲۵۶ متر مربع از اراضی ملی شهرستان سمنان در ...

|

قلع و قمع به صورت تخریب دیوار کشی‌ها به میزان ۲۶ مورد بوده است .

|

تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

|

نظرات کاربران