در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات بهسازی محله کهنه قلعه سراوان همزمان با هفته دولت

    در قالب این پروژه اقداماتی نظیر زیرسازی ، جدول گذاری ، اجرای کانیوی ، تهیه و اجرا سنگ فرش و آسفالت محله قلعه کهنه سراوان در مدت تعیین شده یک ساله اجرایی خواهد شد تا شهروندان این منطقه از فضای مناسب شهری برخوردار شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات بهسازی و آسفالت محله مورد هدف طرح بازآفرینی کهنه قلعه سراوان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ، نماینده مردم سراوان ، مهرستان ، سیب و سوران و گلشن در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان محلی همزمان با هفتمین روز هفته دولت آغاز شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم با بیان اینکه تمام تلاش این اداره کل با اجرای طرح بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان است ، اظهار داشت : عملیات بهسازی محله کهنه قلعه سراوان با اعتبار افزون بر ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات باز آفرینی شهری ایران در گستره ۱۱ هزار متر مربع آغاز شد .

    عطاء اله اکبری ادامه داد : در قالب این پروژه اقداماتی نظیر زیرسازی ، جدول گذاری ، اجرای کانیوی ، تهیه و اجرا سنگ فرش و آسفالت محله قلعه کهنه سراوان در مدت تعیین شده یک ساله اجرایی خواهد شد تا شهروندان این منطقه از فضای مناسب شهری برخوردار شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : این اداره کل به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان ساکن در محلات مورد هدف باز آفرینی شهری سراوان در امسال ایجاد فضاهای آموزشی ، بهداشتی ، ورزشی ، بهسازی معابر در محلات قلعه امرا ، قلعه سرجو و بخشان با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال را مورد توجه ویژه قرار داده است .

    اکبری افزود : همچنین بهسازی معابر و فضاهای خدماتی نقاط حاشیه شهرهای خاش، زاهدان و زابل نیز در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد تا ضمن فراهم شدن محیط مناسب برای سکونت شهروندان این مناطق از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد . 

    گفتنی است شهرستان مرزی سراوان استان سیستان و بلوچستان دارای سه محله مورد هدف طرح های باز آفرینی شهری به مساحت ۱۵۲ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران