در حال بارگذاری ...
  • تعریف ۱۰ پروژه جدید بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی طی سال جاری

    به دلیل کمبود سرانه‌های آموزشی و فرهنگی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی ، تعدادی از پروژه‌های شاخص از قبیل احداث خانه محله، احداث زمین‌های ورزشی و بهسازی معابر در این محلات انجام شده و همچنین قیر رایگان با اعتبار حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این محلات تخصیص و هزینه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در سال جاری تعداد ۱۰ پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره ۱۸ پیشنهاد شده و با پروژه‌های در دست اجرا ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان فعال است .

    داعی با اشاره به این که در سال جاری تعداد ۱۰ پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است ، تصریح کرد : در مجموع با پروژه‌های در دست اجرا ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان فعال است که شامل احداث کتابخانه ، احداث خانه محله ، احداث پارک فرهنگی ، بهسازی معابر و بهسازی و احداث زمین ورزشی در شهرهای مختلف است .

    او مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در خراسان جنوبی را این گونه برشمرد و گفت : از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا می‌توان به احداث خانه محله در شهرهای بیرجند ، قاین ، نهبندان و نیز احداث کتابخانه ، مرکز فرهنگی و تفریحی ، بهسازی معابر شهری و احداث فضای سبز در این شهرها اشاره کرد . این پروژه‌ها با هدف جبران کمبود سرانه‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهری و به جهت استفاده مردم و ساکنان محلات در امر آموزش ، ارتقا فرهنگ محیط زیستی و استفاده از امکانات موجود در اوقات فراغت اجرایی می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که پروژه‌های یاد شده به طور میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۷.۸۵ درصدی دارند ، عنوان کرد : به دلیل کمبود سرانه‌های آموزشی و فرهنگی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی ، تعدادی از پروژه‌های شاخص از قبیل احداث خانه محله ، احداث زمین‌های ورزشی و بهسازی معابر در این محلات انجام شده و همچنین قیر رایگان با اعتبار حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این محلات تخصیص و هزینه شده است .

    به گفته او در محدوده بافت فرسوده نیز پروژه‌هایی از قبیل بهسازی معابر ، احداث مراکز فرهنگی هنری ، پایگاه اجتماعی ، فضای سبز و اصلاح و بهسازی انشعابات اصلی و انشعابات خانگی انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که این استان در حال حاضر در ۷ شهر دارای هزار و هفت هکتار محلات هدف بازآفرینی شهری است ، گفت : از این میزان ۴۹۱ هکتار بافت فرسوده ، ۲۲۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی ، ۱۳۶.۲ هکتار بافت تاریخی و ۱۵۵ هکتار روستاهای ادغام شده است که جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر در سطح محلات یاد شده سکونت دارند . در مجموع میزان سکونت در محلات هدف بازآفرینی به کل شهرهای استان ۳۳.۶ درصد است .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    نظرات کاربران