در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت ساخت خدمات روبنایی سایت‌ های مسکن مهر استان اصفهان

احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن‌مهر استان اصفهان مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی صورت می‌پذیرد و تعهدات اداره‌کل راه و شهرسازی این استان نیز مبنی بر تهیه زمین و تامین اعتبار یک سوم از کل آن است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از مجموع ۱۴ مدرسه در حال احداث در سایت‌های مسکن‌مهر استان  ۷ باب آن تکمیل شده و احداث ۶ باب مدرسه دیگر مطابق با برنامه‌اجرایی سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است .

امیر زاغیان در خصوص وضعیت خدمات روبنایی مسکن‌ مهر استان و تعهدات این اداره‌کل اظهار کرد : احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن‌مهر در راستای تحقق برنامه‌های تدوین شده برای توسعه خدمات و رفاه ساکنان شریف مسکن‌مهر و با هدف بهبود کیفیت زندگی آنان در دستور کار قرار گرفت . احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن‌مهر استان اصفهان مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی صورت می‌پذیرد و تعهدات اداره‌کل راه و شهرسازی این استان نیز مبنی بر تهیه زمین و تامین اعتبار یک سوم از کل آن است .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : بر این اساس تا کنون ۱۴ مدرسه در سایت‌های مسکن‌مهر استان در شهرهای کاشان، شاهین‌شهر، نایین، خمینی‌شهر، ورزنه، گرگاب، شهرضا ، گلشن (دهاقان) و گلپایگان در حال احداث بوده. که ۷ باب آن دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و تکمیل شده است .  

وی با بیان اینکه مدارس بصورت ۶ کلاسه، ۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه و یک مجتمع آموزشی احداث شده است اذعان داشت : زیربنای اختصاص داده شده برای ساخت این تعداد مدارس مجموعاً  ۱.۴۷ هکتار بوده است . مطابق با برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ نیز احداث ۶ باب مدرسه دیگر برنامه‌ریزی شده است.  

وی در خصوص وضعیت احداث مساجد در سایت‌های مسکن‌مهر استان اصفهان اذعان داشت: در ۲۱ سایت مسکن‌مهر استان، تهیه زمین و پرداخت یارانه جهت احداث مساجد صورت گرفته است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ مسجد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است گفت : مابقی آن نیز جهت تکمیل به اداره اوقاف و امور خیریه استان تحویل شده و هزینه های آن در چارچوب مربوطه پرداخت می‌شود .  

وی اضافه کرد : این مساجد در سایت‌های مسکن‌مهر شهرهای کاشان ، قمصر ، شاهین‌شهر ، نایین ، نجف‌آباد ، گلپایگان ، شهرضا ، خمینی‌شهر ، خوانسار ، بادرود ، نطنز ، خالدآباد ، چادگان ، داران ، دهاقان ، ورزنه، اردستان ، فریدونشهر و آران و بیدگل واقع شده است . برای احداث یک باب کلانتری در سایت مسکن‌مهر شهر کاشان ، در سنوات گذشته تامین زمین و اختصاص مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان یارانه انجام پذیرفته، همچنین در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ نیز  احداث ۲ باب کلانتری در شهرهای تیران و شاهین‌شهر مدنظر قرار گرفته است . 




مطالب مرتبط

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

نظرات کاربران