در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات آماده سازی اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان قم

    در زیتون شش ۱۸۰ واحد ، زیتون هفت و هشت ۹۶ واحد ، زیتون نه و ده ۲۵۶ واحد ، محله ده یا اراضی ۱۷ هکتاری هزار واحد و اراضی ۲۲ هکتاری بیش از هفتصد واحد مسکونی با کیفیت و مقاوم توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تولید و احداث خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : عملیات آماده سازی سایت ۲۲ هکتاری پردیسان قم آغاز شد و به زودی عملیات ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی طرح مسکن اقدام ملی متقاضیان در این اراضی کلید خواهد خورد .

    حسن صبوری گفت : عملیات آماده سازی سایت ۲۲ هکتاری پردیسان قم آغاز شد و به زودی عملیات ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی طرح مسکن اقدام ملی متقاضیان در این اراضی کلید خواهد خورد . پروژه مسکن اقدام ملی با هدف خانه دار کردن اقشار مختلف و نیازمند مسکن کشور از حدود دوسال گذشته آغاز شد .

    وی افزود : سهم استان قم در مرحله اول ثبت نام ۴۴۰۰ واحد مسکونی است که از این تعداد چهار هزار واحد به شهر قم و مابقی به شهرهای دیگر استان اختصاص داشت . از تعداد چهار هزار واحد مسکونی ، دو هزار و پانصد واحد توسط بنیاد مسکن در قالب پروژه های موسوم به زیتون احداث می شود .

    وی گفت : در زیتون شش ۱۸۰ واحد ، زیتون هفت و هشت ۹۶ واحد ، زیتون نه و ده ۲۵۶ واحد ، محله ده یا اراضی ۱۷ هکتاری هزار واحد و اراضی ۲۲ هکتاری بیش از هفتصد واحد مسکونی با کیفیت و مقاوم توسط اداره کل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تولید و احداث خواهد شد .

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ، هر یک از این پروژه ها به مرور و به تناوب به طرح مسکن ملی ملحق شدند که سطوح مختلف پیشرفت فیزیکی گویای این مطلب است . طولانی شدن پروسه تغییر کاربری اراضی ۲۲ هکتاری به مسکونی و تایید شورایعالی شهرسازی و معماری کشور و انجام اقداماتی مانند تهیه نقشه ، اخذ پروانه ساختمانی و .... منجر به زمانبر شدن شروع این پروژه شد . از امروز عملیات آماده سازی این اراضی با تلاش مضاعف بنیاد مسکن استان آغاز شده است و امیدواریم بعد از حدود سه ماه ، عملیات ساخت شروع شود .

    وی در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات بانکی طرح مسکن ملی استان توضیح داد : افزایش میزان تسهیلات بانکی از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار کشور تصویب شده است و به محض ابلاغ به استان ها به طور قطع در نحوه پرداخت ها و قراردادها تغییراتی ایجاد خواهد کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان ساخت : از آن جا که بخشی از عملیات ساخت در این طرح با آورده متقاضیان و مشارکت آن ها انجام می شود به عموم متقاضیان توصیه می شود بدون توجه به شایعات نسبت به واریز به موقع آورده خود اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

    |

    متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

    |

    نظرات کاربران